لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
چهارشنبه ۴ ميزان ۱۴۰۳ کابل ۰۷:۴۸

روسیه تایید کرد که متخصصین نظامی را به سوریه فرستاده است


تصاویری که ادعا می شود در آن عساکر روسی در سوریه دیده می شوند، نشر گزارش های انتقال وسایل نظامی به آن کشور و افزایش تقاضا های پرواز ، این نگرانی ها را میان امریکا و متحدین اش افزایش داده است که روسیه مخفیانه رژیم سوریه را تقویت می کند.

مسکو یک متحد بشار اسد رییس جمهور سوریه در این کشور از زمان شوروی سابق به این طرف حضور نظامی دارد.

یک مقام امریکایی به شرط افشا نشدن نامش در صحبت با خبرگزاری فرانسپرس از تاسیس قرار گاه های که گنجایش صد ها سرباز را دارد و همچنان ایجاد یک استیشن کنترول ترافیک هوایی قابل انتقال در نزدیک شهر بندری لاذقیه سوریه خبر داده است.

ینس ستولتینبرگ منشی عمومی ناتو به روز چهارشنبه هنگام بازدید از شهر پراگ پایتخت جمهوری چِک گفت اگر دخالت روسیه در سوریه تایید شود ، این مساله به حل نزاع این کشور کمک نخواهد کرد.

پیش از این جان کری وزیر خارجه امریکا درتماس تیلفونی با سیرگی لاوروف همتای روسی خود نگرانیهایش را در خصوص نقش روسیه در سوریه بار دیگر ابراز کرده بود.

جان کربی، سخنگوی وزارت خارجۀ امریکا گفت جان کری به سرگی لاوروف به وضاحت گفته است که اگر این گزارش ها درست باشند منجر به گسترش خشونت خواهند شد وبه تلاش های جامعۀ جهانی برای پایان دادن به جنگ سوریه هرگز مفید واقع نخواهند شد.

لاوروف گفته است که طیاره های روسیه تجهیزات نظامی و کمک بشری را مطابق قرارداد فعلی به سوریه انتقال می دهند.

روسیه تایید می کند که متخصصین نظامی را برای همکاری در تحویل دهی اسلحه روسی به سوریه فرستاده است.

وزیر خارجه روسیه افزوده است که در حال حاضر گام های اضافی بر نخواهند داشت اما به گفته او در صورت لزوم ، این گام ها در مطابقت با قانون بین المللی برداشته خواهند شد.

تصاویر گرفته شده از هوا نشان می دهد که روسیه بر میدان هوایی بین المللی باسیل اسد در جنوب لاذقیه و تاسیسات نیرو های بحری روسیه در بندر طرطوس تمرکز دارد.

بشار اسد در ماه مارچ گفت که او از کمک بیشتر نظامی روسیه در بندر طرطوس و سایر بنادر سوریه حمایت خواهد کرد.

XS
SM
MD
LG