لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
چهارشنبه ۴ ميزان ۱۴۰۳ کابل ۰۵:۵۹

امریکا برای مخالفان رژیم سوریه از هوا اسلحه و مهمات پرتاب کرد


دوهفته بعد از آنکه روسیه به خاطر حمایت از رژیم بشاراسد بطور مستقیم در سوریه مداخلهء نظامی کرد، طیارات امریکایی به مخالفان رژیم سوریه که در برابر گروهء دولت اسلامی یا داعش می جنگنند، اسلحه و مهمات می رساند.

یک مقام نظامی امریکا گفته است، در چوکات تجدید ستراتیژی که در زمینهء حمایت از مخالفان بشاراسد در هفته گذشته اعلان شد، طیارات باربری نظامی امریکایی روز یکشنبه برای مخالفان اسلحه و مهمات پرتاب کرده اند.

واشنگتن درهفتهء گذشته برنامهء آموزش مخالفان میانه رو رژیم سوریه را متوقف ساخت. این مخالفان در برابر گروهء دولت اسلامی در سوریه می جنگند.

واحد های به نام حفاظت مردمی ملیشه های کرد مخالف حکومت سوریه که با نیروهای ایتلاف نیز همکاری می کنند، یگانه گروه های اند که در برابر گروهء دولت اسلامی(داعش) دستاورد های دارند.

ملیشه های کرد در شمال سوریه در شهرهای مانند رقه برخی مناطق را از نزد شورشیان گروهء دولت اسلامی (داعش) تصرف کرده اند.

شهر رقه مرکز نزد شورشیان گروهء دولت اسلامی (داعش) در سوریه به شمار می آید. روز دوشنبه واحد های حفاظت مردمی ملیشه های کرد ایتلاف شان را با گروه های کوچک جنگجویان عرب اعلان کردند. احتمال دارد این ایتلاف باعث رفع انتقاد های شود که در مورد ملیشه های کرد وجود دارد و گفته می شود که آنها صرف به خاطر کردها می جنگنند.

واشنگتن گفته است که برای آن گروه های عرب اسلحه و مهمات خواهد رسانید که با ملیشه های کرد ها یکجا شده اند.

اردوی امریکا گفته است که برای مخالفان رژیم بشارالاسد اسلحه رسانیده است، اما معلوم نیست که این اسلحه و مهمات به کدام گروه ها رسانیده شده است.

مداخلهء نظامی روسیه در منازعهء دوسالهء سوریه، ایالات متحدهء امریکا را غافلگیر ساخت. امریکا که برای شکست گروهء دولت اسلامی(داعش) تلاش می کند، در حین حال می خواهد رژیم بشاراسد را نیز سرنگون سازد.

به نوشتهء آژانس خبری رویترز، تلاش های ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه به خاطر کسب حمایت از مداخلهء نظامی این کشور در سوریه، چندان موفق به نظرنمی رسد.

عربستان سعودی در مورد عواقب خطرناک ناشی از این مداخله به روسیه هوشدار داده، اروپا نیز از روسیه انتقاد کرده است.

جبههء النصره که مرتبط با شبکهء القاعده شمرده می شود، از جنگجویان خود خواسته است تا در انتقام به بمباردمان طیارات روسی بر قریه های سنی ها، بالای قریه های علوی های طرفدار رژیم بشار اسد حمله کنند.

please wait

No media source currently available

0:00 0:02:30 0:00
لینک مستقیم

XS
SM
MD
LG