لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
چهارشنبه ۴ ميزان ۱۴۰۳ کابل ۰۳:۵۴

صدراعظم عراق: به نیروهای بیشتر امریکایی در عراق نیاز نیست


حیدرالعبادی صدراعظم عراق
حیدرالعبادی صدراعظم عراق

حیدرالعبادی صدراعظم عراق می گوید، لازم نیست ایالات متحدهء امریکا به خاطر مبارزه با شورشیان گروهء دولت اسلامی(داعش) نیروهای نظامی بیشتر را به عراق اعزام کند و در این مورد لازم است تا از عراق اجازه خواسته شود.

حیدرالعبادی گفته است:
"ما به نیروهای پیادهء رزمی خارجی در سرزمین عراق نیاز نداریم. هر نوع عملیات نظامی و یا هر نیروی خارجی که باشد، خاص و یا غیر از آن و در هر منطقه عراق که باشد، بدون موافقت، هماهنگی و احترام کامل به استقلال عراق، نمی تواند صورت گیرد."

این اظهارات حیدرالعبادی در حالی صورت می گیرد که بخش های از قلمرو عراق تحت کنترول شورشیان گروهء دولت اسلامی قرار دارد و اشتون کارتر وزیر دفاع امریکا روز سه شنبه به کمیتهء خدمات نظامی مجلس سنای امریکا گفت، ایالات متحده سهم گیری اش را در جنگ با شورشیان گروهء دولت اسلامی در عراق و سوریه گسترش می دهد.

اشتون کارتر گفته است:

"در حقیقت ما می خواهیم کارهای بیشتر را انجام دهیم، این مسئله شکست داعش را سرعت خواهد بخشید، اما ارتباط به آن دارد که بتوان نیروهای محلی توانمند را یافت که در صحنه بطور موثر عمل کنند."

به نوشتهء مرکز خبری رادیو آزادی، اشتون کارتر وزیر دفاع امریکا گفته است، ایالات متحدهء حدود 200 تن از پرسونل نیروهای خاص این کشور را به خاطر مبارزه با شورشیان گروه دولت اسلامی(داعش) به عراق اعزام خواهد کرد و آنها در منطقهء خودمختار کردها مستقر خواهند شد.

به گفتهء اشتون کارتر، در کمپاین موفقانهء ماه گذشته که به خاطر اخذ کنترول دوبارهء منطقهء سنجار در شمال عراق بطور مشترک با جنگجویان پیشمرگهء کرد صورت گرفت، نیروهای خاص تهاجمی به مثابهء یک نمونهء مثال عمل کردند.

آژانس خبری رویترز می نویسد، اشتون کارتر در حالی از اعزام نیرو های خاص امریکایی به عراق صحبت می کند که روز یکشنبه تعدادی از سناتوران جمهوریخواه امریکا از واشنگتن خواستند، حضور نظامی این کشور را در عراق به ده هزار تن افزایش دهد.

در حال حاضر حدود 3500 نظامی امریکایی در عراق مستقر اند که به نیروهای عراقی مشورت داده و به آنها کمک می کنند.

در ماه اکتوبر سالجاری یک تن از پرسونل نیروهای خاص امریکایی در جریان یک عملیات مشترک با نیروهای پیشمرگهء کرد که به خاطر نجات گروگان ها از نزد شورشیان گروهء دولت اسلامی صورت گرفت، در شهر شمالی هویجه (Hawija) کشته شد.

please wait

No media source currently available

0:00 0:02:42 0:00
لینک مستقیم

XS
SM
MD
LG