لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
چهارشنبه ۴ ميزان ۱۴۰۳ کابل ۰۱:۵۱

شورشیان داعش بر یک کمپ آموزشی در عراق حمله کردند


مقامات عراق می گویند، در اثر حملهء شورشیان گروهء دولت اسلامی یا داعش بر یک کمپ آموزشی نیروهای این کشور در منطقهء بشیقه (Bashiqa) در حومهء شهر موصل حداقل دو جنگجوی سنی عراقی کشته و چهار آموزگار نظامی ترکیه زخمی شده اند.

به گفتهء مقامات، در جریان برخورد شورشیان با جنگجویان پیشمرگهء کرد، این کمپ آموزشی مورد گلوله باری شدید هاوان و راکت های نوع کاتیوشا قرار داشت. زمانیکه این کمپ مورد حمله قرار گرفت حدود یکهزار جنگجوی عراقی برای آموزش در آن قرارداشتند.

اردوی ترکیه می گوید، نیروهای توپچی این کشور در پاسخ به این حمله به گلوله باری پرداخته اند.

این حملهء شورشیان گروء دولت اسلامی یا داعش بر کمپ آموزشی در منطقه بشیقه در شرایطی صورت گرفته است که تنش ها در روابط بین انقره و بغداد در مورد تحرکات اخیر نظامی ترکیه وجود دارد.

بغداد تاکید می کند که از نیروهای نظامی ترکیه دعوت نشده است و آنها باید از قلمرو این کشور خارج شوند. اما ترکیه تاکید می کند که این استقرار قوا و تحکیم نیروها به خاطر تهدیدهای موجود از ناحیهء داعش در این منطقه، یک امر لازم است.

به گفتهء مقامات، نیروهای پیشمرگهء کرد در جریان یک تهاجم هماهنگ با 25 حمله هوایی ایتلاف به رهبری امریکا، بیش از 70 جنگجوی داعش را در جبهات مختلف کشته اند.

کولین کال (Colin Kahl) مشاور امنیت ملی جوبایدن معاون رییس جمهور امریکا حملهء شورشیان گروهء دولت اسلامی را بر کمپ آموزشی در منطقهء بشیقه نکوهش کرده است.

این در حالیست که 26 شهروند قطر روز چهارشنبه در یک صحرای عراق در امتداد سرحدات با عربستان سعودی توسط مردان مسلح که سوار بر موتر های پیک آپ بودند، اختطاف شده اند. گفته می شود که این افراد برای شکار توسط باز یا باشه، به این منطقه رفته بودند.

حدود سه ماه قبل نیز 18 شهروند ترکیه که کارمندان یک شرکت ساختمانی ترکیه در بغداد بودند، اختطاف شدند. این شهروندان ترکیه بعداً بدون اینکه به آن ها آسیب رسیده باشد، دوباره رها شدند.

به نوشتهء آژانس خبری فرانس پرس، در بین شهروندان قطر که اختطاف شده اند، اعضای خانوادهء شاهی بر سر اقتدار آن کشور و دو افسر نیروهای عراقی که امنیت آنها را تامین می کردند، نیز شامل اند.

قطر اختطاف شهروندانش را تایید نکرده و از ارایهء توضیحات در این زمینه خودداری کرده است.

نیروهای امنیتی عملیات وسیع جستجوی این افراد را آغاز کرده است.

شهروندان ثروتمند کشورهای سنی خلیج با قبول خطر به کشورهای افغانستان، پاکستان و عراق برای شکار پرنده گان نادر سفر می کنند که درکشورهای خودشان شکار آن ممنوع است.

please wait

No media source currently available

0:00 0:02:43 0:00
لینک مستقیم

XS
SM
MD
LG