لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
چهارشنبه ۴ ميزان ۱۴۰۳ کابل ۱۱:۵۶

اکسفام: روسیه صرف یک درصد سهم کمک های بشری را پرداخته است


ادارهء مساعدت های بشری سازمان ملل متحد اکسفام (Oxfam)از اکثر کشورهای که در جنگ سوریه دخیل اند به شمول روسیه انتقاد کرده است که با قربانیان جنگ های پنج ساله در سوریه مساعدت نکرده اند.

در گزارش ادارهء اکسفام که به تاریخ اول فبروری نشر شد از عربستان سعودی، فرانسه و روسیه در عرصه کمک های مالی بشری به حیث کشورهای کمتر سخاوتمندیاد شده است.

به نوشتهء مرکز خبری رادیو آزادی، این گزارش ادارهء اکسفام که در آن به خاطر مساعدت با مهاجرین راجستر شدهء سوریه و جابجایی آنها 10 درصد افزایش کمک ها مطالبه شده است در آستانهء اجلاس مساعدت کننده گان نشرمی شود که قرار است به تاریخ چهارم فبروری در لندن تدویر یابد.

ادارهء مساعدت های بشری سازمان ملل متحد اکسفام (Oxfam) می گوید، کشور های ثروتمند جهان خیلی کمتر از سهم عادلانهء مساعدت های مالی که باید بپردازند، می پردازند. مقدار کمک آنها باید در تناسب با حجم اقتصاد آنها باشد.

اندی بیکر (Andy Baker) مسوول مساعدت های بشری سازمان ملل متحد برای سوریه می گوید:
"محاسبهء ما در مورد تعهدات مالی کشورها، مستلزم آنست که بازنگری شود، مقدار مساعدت ها کافی نیست و کنفرانس لندن باید یک نقطهء عطف به شمار آید."

روسیه فقط یک درصد سهم خودش را پرداخته است.

عربستان سعودی 28 درصد سهم خودرا پرداخته و هردو کشور در زمینهء پذیرفتن پناهجویان سوریایی تعهد نکرده اند.

این در حالیست که ریاض کمک های نظامی را در اختیار شورشیانی قرار می دهد که بر ضد رژیم سوریه می جنگنند و مسکو با حملات هوایی بالای شورشیان از حکومت سوریه حمایت می کند.

در گزارش ادارهء مساعدت های بشری سازمان ملل متحد (اکسفام) در بین کشورهای غربی از فرانسه یاد می شود که به ایتلاف به رهبری امریکا بر ضد شورشیان گروهء دولت اسلامی در ماه سپتامبر در سوریه پیوست و 45درصد سهم کمک هایش را پرداخته است. پاریس در سال 2015 میلادی همچنان حدود 5000 پناهچوی سوریایی را پذیرفته است.

ایالات متحدهء امریکا در حالیکه بزرگترین تمویل کننده ادارهء (اکسفام) سازمان ملل متحد به شمار می آید، 76 درصد سهم اش را پرداخته است.

برخی کشور های اروپایی خیلی بیشتر از سهم شان پرداخته اند، از آن جمله دنمارک 318 درصد، ناروی 385 درصد و بریتانیا 237 درصد پرداخته اند.

از آغاز منازعه در سوریه تا اکنون حدود 250 هزار تن کشته و ملیون ها تن دیگر مجبور به ترک مناطق اصلی شان شده اند.

XS
SM
MD
LG