لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۶:۵۴

سازمان ملل از باز گرداندن پناهجویان به ترکیه، هشدار جدی داد


سازمان ملل متحد از باز گرداندن پناهجویان به ترکیه، هشدار جدی داده است.

اداره پناهجویان سازمان ملل متحد امروز از اتحادیه اروپا خواست که به این وضعیت توجه و رسیده گی درست کند.

گفته میشود که در حال حاضر پنجاه و یک هزار پناهجو در یونان بسر میبرند و پیشبینی میشود که فرستادن دوباره آنها به ترکیه، از دوشنبه آغاز خواهد شد.

سازمان ملل متحد روز جمعه هشدار داد که باید از مصونیت پناهجویانی که به ترکیه بازگردانده میشوند، اطمینان حاصل شود.

براساس توافقی که میان اتحادیه اروپا و ترکیه صورت گرفته، اخراج اجباری پناهجویان سر از روز دوشنبه آغاز خواهد شد.

ملیسه فلیمینگ سخنگوی کمیشنری عالی سازمان ملل متحد در امور پناهجویان میخواهد تا پیش از آغاز باز گرداندن پناهجویان، اطمینان از وضعیت آنها وجود داشته باشد:

سخنگوی کمیشنری سازمان ملل در امور پناهجویان میخواهد تا پیش از آغاز باز گرداندن پناهجویان، اطمینان از وضعیت آنها وجود داشته باشد.
سخنگوی کمیشنری سازمان ملل در امور پناهجویان میخواهد تا پیش از آغاز باز گرداندن پناهجویان، اطمینان از وضعیت آنها وجود داشته باشد.

" ما از تمامی جوانب دخیل در توافقنامه اخیر میان اتحادیه اروپا و ترکیه در مورد مهاجرین و پناهجویان میخواهیم تا پیش از آغاز باز گرداندن آنها، اطمینان از مصونیت شان را در نظر گیرند. "

بر اساس گفته کمیشنری عالی سازمان ملل متحد، از میان ده پناهجو، نه تن آنها خود را با پذیرش خطر های زیاد به وسیله کشتی به یونان میرسانند.

این اداره، از اخراج پناهجویان به کشور های خطرناک مانند افغانستان، عراق و ایران ابراز نگرانی کرده است.

گفته میشود که در حال حاضر پنجاه و یک هزار پناهجو در یونان هستند و در وضعیت بدی به سر میبرند.

سخنگوی کمیشنری عالی سازمان ملل متحد در امور پناهجویان میگوید: در حال حاضر خطر های برای پناهجویان در یونان وجود دارد:

" وضعیت در بندر پیریوس و مناطق اطراف ایدومینی در نزدیک یونان خیلی ها رقت بار است. ما به این باوریم که خطر وحشت و زخمی شدن در برخی محلات در وضعیت فعلی قابل پیشبینی است. "

گفته میشود که هزاران پناهجو به شمول شهروندان افغانستان وضعیت دشواری را بدون داشتن امید به پذیرش در اروپا، در یونان سپری میکنند.
گفته میشود که هزاران پناهجو به شمول شهروندان افغانستان وضعیت دشواری را بدون داشتن امید به پذیرش در اروپا، در یونان سپری میکنند.

گفته میشود که هزاران پناهجو به شمول شهروندان افغانستان وضعیت دشواری را بدون داشتن امید به پذیرش در اروپا، در یونان سپری میکنند و منتظر آغاز اخراج اجباری از آنکشور هستند.

اتحادیه اروپا اخیراً توافق هم کرد که حدود هشتاد هزار پناهجوی افغان را به کشور شان باز خواهد گرداند.

سند این توافق ارائه شده اما تا حالا معلوم نیست که چی زمانی به اجرا گذاشته خواهد شد.

در کنار حکومت افغانستان، سازمان ملل متحد نگران این وضعیت است و میگوید که در شرایط فعلی، فراهم کردن امکانات و سهولت های زنده گی برای این کتله بزرگ خیلی ها مشکل است و باید در این تصمیم تجدید نظر شود.

گزارش: جاوید نعیمی

XS
SM
MD
LG