لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۹ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۹:۳۷

امرخیل: جنگجویان داعش از زابل وارد غزنی شده‌اند


مقامات امنیتی غزنی می‌گویند، اکثریت جنگجویان گروه تندرو دولت اسلامی یا داعش از ولسوالی خاک افغان زابل وارد این ولایت شده‌اند.

امین الله امرخیل قوماندان امنیه غزنی می‌گوید، این گروه چندی پیش در ولسوالی های زنه خان، گیلان، اندر و گیرو شبنامه ها پخش کرده و می‌خواستند که به جلب و جذب افراد جدید بپردازند.

آقای امرخیل در صحبت با رادیو آزادی گفت، برای جلوگیری از فعالیت‌های گروه داعش و تحرکات دیگر گروه‌های مخالف دولت در غزنی تدابیر نظامی را روی دست دارند.

امرخیل: در ولایت غزنی به فعالیت گروه داعش اجازه نخواهیم داد.
امرخیل: در ولایت غزنی به فعالیت گروه داعش اجازه نخواهیم داد.

وی افزود:

" آمادگی کامل وجود دارد و در این اواخر عملیات شبانه که از طرف قطعات پولیس و اردوی ملی صورت گرفته، تلفات زیاد به داعشی‌ها وارد گردیده و ما هیچ وقت در ولایت غزنی به فعالیت گروه داعش اجازه نخواهیم داد. مردم غزنی از شورشیان داعش نفرت دارند و مردم در این ولایت در کنار نیروهای امنیتی قرار دارند و با آنها همکار اند."

هر چند قوماندان امنیه غزنی می‌گوید، که جنگجویان داعش از ولسوالی خاک افغان زابل وارد این ولایت شده‌اند، اما قوماندان امنیه زابل می‌گوید، ولسوالی خاک افغان از مدت طولانیست که به دست مخالفین مسلح دولت قرار دارد و حکومت افغانستان در آنجا تسلط ندارد.

مل پاسوال میرویس نورزی قوماندان امنیه زابل گفت، گروه داعش در ولسوالی خاک افغان حضور ندارد و خارجی‌های که در این ولسوالی فعالیت دارند خود را اعضای شبکه القاعده و یا گروه طالبان می‌نامند.

وی گفت:

"زمانی که جنگ و درگیری بین شورشیان طالبان و جنگجویان داعش در این ولسوالی در گرفت، همه جنگجویان گروه داعش کشته و از بین رفتند و با آنهم اگر افراد مسلح در این ولسوالی باشند، خود را مربوط به گروه داعش نه، بلکه اعضای شبکه تروریستی القاعده و یا طالبان می‌دانند."

قبل از این امان الله کامران عضو شورای ولایتی عزنی ادعا کرده بود که گروه داعش در ولسوالی اندر و برخی از مناطق دیگر تحرکات خود را آغاز کرده و با سلاح پیشرفته پوسته های را ایجاد نموده‌اند.

همزمان با این، خلیل الله هوتک سرپرست شورای عالی صلح غزنی به خبرگزاری پژواک گفته است که جنگجویان گروه داعش توسط طیاره‌های ناشناس به ولسوالی‌های اندر و گیرو انتقال داده شده‌اند.

ادعای سرپرست شواری عالی صلح غزنی، تاکنون از سوی دیگر مقامات دولتی تائید نشده است.

این ادعا در حالی صورت می‌گیرد که چندی قبل عبدالرحمان رحمان معین ارشد امنیتی وزارت امور داخله که با عبدالمتین بیگ معاون ریاست عمومی امنیت ملی و عبدالله خان رئیس ارکان ستر درستیز وزارت دفاع افغانستان به مشرانو جرگه فراخوانده شده بودند، گفت که گروه داعش پس از سرکوب شدن در ننگرهار به نورستان و کنر راه باز کرده است.

گزارش: مقیم نایب

XS
SM
MD
LG