لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۲۸ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۸:۰۵

افغانستان فرصت میزبانی بازی فوتبال میان سوریه و فلسطین را از دست داد


فدراسیون فوتبال افغانستان می‌گوید که فرصت میزبانی از تیم‌های فوتبال سوریه و فلسطین را از دست داده‌است.

سید علی کاظمی سخنگوی این فدراسیون روز چهارشنبه در صحبت با رادیو آزادی گفت که فلسطین از افغانستان تقاضا کرده بود تا برای انجام یک بازی فوتبال با تیم سوریه استدیوم‌اش را در اختیار آنها قرار دهد.

اما آقای کاظمی با تأکید بر اینکه وزارت خارجه افغانستان به خواست فدراسیون فوتبال افغانستان در این خصوص پاسخ نداده‌است، می‌گوید:

"منتظر جواب وزارت خارجه استیم که در این خصوص چه می‌کند اما من فکر می‌کنم که زمان مسابقه سپری شده‌است چون قرار بود بازی امروز برگزار شود و فکر می‌کنم بازی اول را ما نمی‌توانیم در کابل برگزار بکنیم و تا کنون حکومت افغانستان به فدارسیون فوتبال کشور پاسخ ندادند."

با انجام این بازی به جهانیان ثابت می‌گردید که افغانستان در ورزش پیشرفت کرده است.
با انجام این بازی به جهانیان ثابت می‌گردید که افغانستان در ورزش پیشرفت کرده است.

آقای کاظمی گفت که افغانستان با این بی‌پروای اش فرصت بزرگ را از دست داد.

وی می‌گوید که با انجام این بازی به جهانیان ثابت می‌گردید که افغانستان در زمینه ورزش پیشرفت کرده و مستحق کمک‌های بیشتر است.

این درحالیست که چندی پیش فدراسیون فوتبال افغانستان درخواست فلسطین در رابطه به استفاده از استدیوم ورزشی افغانستان را با رسانه‌ها شریک ساخت و این خواست با استقبال گرم مردم و ورزشکاران افغان روبرو شد.

اما وزارت خارجه افغانستان می‌گوید که به درخواست فدراسیون فوتبال این کشور پاسخ داده و از این فدراسیون تقاضا کرد که معلومات در مورد بازیکنان تیم‌های فوتبال سوریه و فلسطین را در اختیار این وزارت قرار دهد.

شکیب مستغنی سخنگوی این وزارت روز چهارشنبه در صحبت با رادیو آزادی گفت که تا هنوز فدراسیون فوتبال افغانستان در این باره به آنان معلومات نداده است.

هیچ پاسخ از فدراسیون فوتبال بدست نیاوردیم.
هیچ پاسخ از فدراسیون فوتبال بدست نیاوردیم.

آقای مستغنی می‌افزاید:

"ریاست فرهنگی وزارت خارجه از فدراسیون فوتبال افغانستان خواسته که فهرست ورزشکاران این دو تیم با ذکر شهرت مکمل شان و شماره پاسپورت شان بفرستند تا در صدور از جانب یکی از نماینده‌گی‌های قنسلی افغانستان در خارج از کشور با این دو تیم همکاری صورت بگیرید دیگر وزارت خارجه هیچ پاسخ از فدراسیون فوتبال بدست نیاورد."

افغانستان یک‌بار میزبان تیم فوتبال پاکستان نیز بود که آن بازی دوستانه را پاکستان برد. فدراسیون فوتبال افغانستان می‌گوید اگر این کشور از تیم‌های سوریه و فلسطین میزبانی می‌کرد برای این کشور اهمیت زیادی داشت.

از سوی دیگر فعالان بخش ورزش انتقاد دارند که چرا حکومت افغانستان میزبانی چنین بازی را از دست داد.

ذبیح‌الله شهزاد یکی از این فعالان در صحبت با رادیو آزادی گفت که به بخاطر این بی‌پروای، افغانستان فرصت میزبانی یک بازی مهم را از دست داد.

آقای شهزاد می‌گوید:

"مسایل مختلف امنیتی را در نظر گرفته اگر میزبانی کلپ‌های سوریه و فلسطین را ما در کابل می‌داشتیم تأثیرات بسیار خوب بر فوتبال افغانستان می‎داشت و در آینده تیم‎های دیگر هم جرأت می‎کردند و افغانستان را به عنوان میزبان خود انتخاب می‎کردند اما متأسفانه ما این را از دست دادیم."

آقای شهزاد تأکید دارد که در آینده باید برای میزبانی چنین بازی‎ها از قبل آماده‎گی اتخاذ گردد تا هر گونه مانع در برابر ورزش افغانستان از میان برداشته شود.

در این حال یاسین محمدی یک مربی سابق و فوتبالر افغان بدین نظر است که سیاسی ساختن ورزش سبب چالش‎های جدی در بخش وزرش در این کشور شده‎است.

XS
SM
MD
LG