لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۹ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۹:۳۷

نیکولسن: ۴۰۰ نیروی امریکایی در نزدیکی افغانستان جابجا می‌شوند


جنرال جان نیکولسن قوماندان ارشد نیرو های امریکایی و ناتو در افغانستان
جنرال جان نیکولسن قوماندان ارشد نیرو های امریکایی و ناتو در افغانستان

قوماندان ارشد نیرو های امریکایی و ناتو در افغانستان می‌گوید: حدود ۴۰۰ نیروی اضافی امریکا در بیرون از افغانستان اما نزدیک به این کشور جابجا خواهند شد.

بر اساس خبرگزاری رویترز، با آنکه جنرال جان نیکولسن نگفت که دقیقاٌ این عساکر اضافی امریکا در کجا جابجا خواهند شد، اما افزود که در صورت نیاز به افغانستان مستقر می‌شوند.

جنرال جان نیکولسن روز گذشته در صحبت با خبرنگاران گفت:

"از اینکه عساکر در هر کجا که مستقر باشند بسیار راحت استیم زیرا در صورت نیاز می‌توانیم بالای آنها صدا بزنیم."

نیکولسن: از اینکه عساکر در هر جا مستقر باشند بسیار راحت استیم.
نیکولسن: از اینکه عساکر در هر جا مستقر باشند بسیار راحت استیم.

به گفتۀ جنرال جان نیکولسن، استقرار ۴۰۰ عسکر اضافی امریکا در نزدیک افغانستان بخشی از تعهد امریکا با مأموریت حمایت قاطع ناتو است.

قوماندان ارشد نیرو های امریکایی در افغانستان می‌گوید، ۴۰۰ عسکر امریکایی که در نزدیکی افغانستان مستقر خواهند شد، در ۸۴۰۰ عسکر امریکایی شامل نیستند که اخیراٌ رئیس جمهور بارک اوباما ادامه حضور آنها در ۲۰۱۷ میلادی در افغانستان را اعلام کرد.

جنرال جان نیکولسن این را همزمان با آن گفت که روز گذشته اشتون کارتر وزیر دفاع امریکا در جریان بازدید از کابل از افزایش صلاحیت های جنرال نیکولسن در افغانستان خبر داد.

آقای کارتر که در یک سفر از پیش اعلام نا شده به کابل آمد در نشست خبری مشترک با رئیس جمهور افغانستان گفت:

کارتر: افزایش صلاحیت‌های جان نیکولسن برای بهتر شدن وضعیت در افغانستان کمک می‌کند.
کارتر: افزایش صلاحیت‌های جان نیکولسن برای بهتر شدن وضعیت در افغانستان کمک می‌کند.

"برای جنرال جان نیکولسن از طرف رئیس جمهور اوباما و من، صلاحیت بیشتر برای مقابله با تررویزم داده شده‌است، در کنار آن آقای نیکولسن می‌تواند در میدان‌های نبرد قوایش را بفرستد تا مانع خراب شدن وضعیت شوند و بتوانند دشمن را در مراحل اولی از بین ببرند و در گذشته هدایت طوری بود که باید آنان منتظر وضعیت می‌بودند و آن فیصله مفید نبود."

وزیر دفاع امریکا افزود: افزایش صلاحیت‌های جان نیکولسن برای بهتر شدن وضعیت در این کشور کمک می‌کند.

از استقرار ۴۰۰ عساکر اضافی امریکایی در نزدیک افغانستان در حالی خبر داده شده که بارک اوباما رئیس جمهور ایالات متحده امریکا اخیراٌ اعلان کرد که به عوض ۵۵۰۰ نظامی قبلاً پلان شده، ۸۴۰۰ نظامی امریکایی در سال ۲۰۱۷ میلادی در افغانستان باقی خواهند ماند.

محمد اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان از فیصله بارک اوباما در مورد ادامه حضور نیرو های امریکایی در افغانستان استقبال کرده و آنرا یک پیام واضح به مخالفین مسلح دولت خواند که خواهان صلح نیستند.

XS
SM
MD
LG