لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
سه شنبه ۲۹ حوت ۱۴۰۲ کابل ۰۷:۴۰

افغانستان عضویت دایمی شورای آسیایی کرکت را بدست آورد


کرکت بورد افغانستان عضویت دایمی شورای آسیایی کرکت یا (ACC) را بدست آورد.

نسیم‎الله دانش رئیس کرکت بورد افغانستان روز چهارشنبه در کابل به خبرنگاران گفت، این فیصله از سوی کشورهای آسیایی، در آخرین جلسه این شورا اتخاذ شده‎است.

کرکت بورد افغانستان میگوید که بدست آوردن عضویت دایمی شورای آسیایی کرکت یک دستاورد تاریخی برای افغانستان است.

نسیم الله دانش رئیس عمومی این بورد روز چهارشنبه در یک نشست خبری درکابل گفت که کرکت بورد این کشور از دیر زمان تلاش داشت تا عضویت این شورا را بدست آورد.

وی افزود، بدست آوردن عضویت دایمی شورای آسیایی کرکت، برای بقای کرکت در افغانستان و راه اندازی بازی‎های منطقه یی بسیار مفید است.

دانش: ر جلسه شورای آسیایی یک مژده برای افغانستان این بود که ما عضویت دایمی این شورا را بدست آوردیم.
دانش: ر جلسه شورای آسیایی یک مژده برای افغانستان این بود که ما عضویت دایمی این شورا را بدست آوردیم.

”در جلسه شورای آسیایی یک مژده برای افغانستان این بود که ما عضویت دایمی این شورا را بدست آوردیم، همراه با ما عمان و عربستان سعودی هم عضویت دایمی این شورا را بدست آوردند، ما قبلاٌ عضویت این شورا را نداشتیم و حالا این یک دستاورد بسیار بزرگ‎است."

مقامات کرکت بورد افغانستان می‎گویند که به آن‎ها وعده سپرده شده که در سال آینده رئیس کرکت بورد این کشور بحیث معاون شورای آسیایی و عضو این بورد نیز تقرر حاصل می‎کند.

(ACC) یا شورای آسیایی کرکت در سال ۱۹۸۳ میلادی تشکلیل شد و ۲۴ عضو دارد.

(آی،سی،سی) پس از شورای بین المللی کرکت، یک شورای فعال گفته شده که برای رشد و پیشرفت کرکت کشورهای آسیایی کار می‎کند.

از سوی دیگر برخی از کارشناسان ورزشی عضویت دایمی در (آی،سی,سی) را برای افغانستان یک دست آورد خوب دانسته می‎گویند که کرکت بورد باید تلاش‎ها برای بدست آوردن عضویت دایمی شورای بین المللی کرکت را نیز افزایش دهد.

شهزاد: واقعاٌ کرکت در افغانستان پیشرفت خوب داشته و یک نوید می‎دهد که ما در آینده بتوانیم در جمع ده تیم برتر قرار بگیریم.
شهزاد: واقعاٌ کرکت در افغانستان پیشرفت خوب داشته و یک نوید می‎دهد که ما در آینده بتوانیم در جمع ده تیم برتر قرار بگیریم.

ذبیح‎الله شهزاد یکی از کارشناس مسایل ورزشی بدست آوردن عضویت دایمی شورای آسیایی را برای افغانستان دستاورد خوب عنوان کرد.

"واقعاٌ کرکت در افغانستان پیشرفت خوب داشته و یک نوید می‎دهد که ما در آینده بتوانیم در جمع ده تیم برتر قرار بگیریم و به این اساس عضویت دایمی شورای بین‎المللی کرکت را هم کسب کنیم"

کرکت بورد افغانستان در حالی این عضویت را بدست آورده‎است که ورزشکاران افغان با پیروزی‎های پی در پی توجه کشورهای زیاد را بدست آورده‎اند.

رشید بگتی رئیس کمیته ورزشی ایالت پنجاب پاکستان در مصاحبه با رادیو آزادی گفته بود که اگر تیم افغانستان مانند مسابقات بیست آوره در مسابقات بین‎المللی نیز خوب بدرخشد دست آوردهای خوبی درسطح بین‎المللی نیز خواهد داشت.

گزارش: الیاس صالح

XS
SM
MD
LG