لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۹ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۳:۲۸

سفارشات اشرف غنی به شاروالان برای ارائه خدمات بهتر به مردم


رئیس جمهور افغانستان به همه شاروالان این کشور هدایت داد تا تجارب کاری‌شان را با هم در میان گذارند.

محمد اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان می‌گوید که افغان‌ها از سیستم ناکام حکومتداری شهری به ستوه آمده‌اند و در این زمینه به تغییرات مثبت و اصلاحات جدی نیاز است.

گوشۀ از شهر کابل
گوشۀ از شهر کابل

آقای غنی روز یکشنبه در کنفرانس ملی شاروالان در ارگ گفت که شاروالی‌ها با ارائه خدمات بهتر می‌توانند اعتماد مردم بر حکومت را بیشتر سازند و عواید این اداره را افزایش دهند.

رئیس جمهور غنی در ادامه گفت:

"مردم زمانی پول می‌دهند که ببینند پول‌شان برای بهبود‌شان استفاده می‌شود، اما اگر آنان نتیجه پول را که می‌پردازند نبینند هرگز برای شما پول نمی‌دهند. بناءً یک فرصت واضح وجود دارد که فرهنگ مالیه دهی در این زمینه را ایجاد کنیم."

رئیس جمهور غنی می‌گوید، در نظر است تا صلاحیت‌های شاروال‌ها افزایش یافته و آنان مطابق قانون اساسی افغانستان انتخابی باشند.

رئیس جمهور افغانستان تأکید می‌کند که شاروال‌ها می‌توانند در همآهنگی با سکتور خصوصی و ابتکارات خود خدمات بهتر را برای مردم در شهرها ارائه کنند.

این در حالیست که از جمع ۳۴ ولایت افغانستان در سیزده آن به شمول کابل هنوز هم شاروالی‌ها از سوی سرپرستان اداره می‌شوند.

در این حال عبدالله حبیب‌زی سرپرست شاروالی کابل در این کنفرانس گفت که طرح پلان استراتیژیک شاروالی کابل در همآهنگی با سکتور خصوصی نهایی شده و با عملی شدن آن خدمات بهتر و معیاری در شهر کابل صورت خواهد گرفت.

حبیب زی: طرح پلان استراتیژیک شاروالی کابل در همآهنگی با سکتور خصوصی نهایی شده است.
حبیب زی: طرح پلان استراتیژیک شاروالی کابل در همآهنگی با سکتور خصوصی نهایی شده است.

وی افزود:

"ایجاد مرکز همآهنگی و سرمایه‌گذاری سکتور خصوصی در شهر کابل از برنامه‌های ما است که بزودی آن را افتتاح می‌کنیم تا سرمایه‌گذاران را تشویق کنیم که در ساحات مختلف مانند پارک‌ها، ساحات تفریحی مثل قرغه سهم بگیرند. همچنان آنان باید در راستای ساخت و ساز ساحات تجارتی نیز فعالیت کنند."

از سوی هم برخی از شاروال‌ها می‌گویند که نداشتن صلاحیت‌های لازم از مشکلات عمده آنان بوده و به همین علت به گفته آنان در ساحه کاری‌شان با چالش روبرو شده‌اند.

فرهاد نیایش شاروال هرات به نماینده‌گی از شاروالان ولایات از رئیس جمهور غنی خواست که هر چه زودتر قانون شاروالی‌ها را توشیح کند.

آقای نیایش تأکید کرد که افزایش معاشات آنان و فعالیت پولیس خاص در چوکات شاروالی‌ها می‌تواند در زمینه مبارزه با فساد و انجام خدمات بهتر به مردم مفید و مؤثر واقع گردد.

گزارش: نسیم شفق

XS
SM
MD
LG