لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
چهارشنبه ۲۹ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۳:۲۸

حزب جمعیت از مذاکرات صلح میان حکومت و حزب اسلامی حمایت کرد


عطا محمد نور سرپرست ولایت بلخ و رئیس اجرائیه حزب جمعیت
عطا محمد نور سرپرست ولایت بلخ و رئیس اجرائیه حزب جمعیت

عطا محمد نور سرپرست ولایت بلخ و رئیس اجرائیه حزب جمعیت از مذاکرات صلح میان حزب اسلامی و حکومت وحدت ملی اعلام حمایت کرد.

عطا محمد نور که صبح روز دوشنبه در مراسم نماز عید در مزارشریف سخن می‌گفت، افزود که پس از ملاحظات لازم؛ وی تصمیم گرفت که از روند صلح و انجام توافق میان حزب اسلامی و دولت افغانستان حمایت کند.

او در رابطه به تفاهمنامه میان هر دو طرف گفت:

"از این تفاهمنامه و تغییراتش که برای من اطمینان دادند از مرکز، چیزی را در آن ما مشکل نیافتیم. لهذا موقف جمعیت همین است که از این تفاهمنامه حکومت و حزب اسلامی حمایت کند."

در حالی رئیس اجرائیه حزب جمعیت و سرپرست بلخ از توافقنامۀ صلح میان حکومت وحدت ملی و حزب اسلامی اعلام حمایت می‌کند که پیش از این ریاست اجرائیه حکومت افغانستان شماری از مواد شامل در این تفاهمنامه را مورد انتقاد قرار داده بود.

تفاهمنامه میان حزب اسلامی و حکومت وحدت ملی هنوز نهایی نشده‌است، اما انتقادات و حمایت وسیع سایر احزاب سیاسی فعال در کشور را در پی داشته است.

عطا محمد نور که در مراسم ادای نماز عید قربان در مزارشریف سخن می‌گفت، علاوه کرد که مذاکرات جهت بهبود وضعیت جاری در افغانستان و ایجاد تفاهم میان ریاست جمهوری و ریاست اجرائیه حکومت ادامه دارد.

او علاوه کرد که تا پانزده روز بعد از نشست بروکسل نتایج تفاهمات در پیوند به امنیت و ثبات کشور را اعلام خواهد کرد.

نور در رابطه به تفاهم‌اش با ریاست جمهوری گفت:

"با رئیس جمهور هم تفاهم داشتیم و با رئیس اجرائیه هم قسمی که قبلاً هم برای تان وعده کرده بودیم یک حرکت قوی و ملی را راه انداختیم و در کابل وضعیت را که موجود بود، تغییر دادیم."

عطا محمد نور در مورد وضعیت موجود امنیتی در زون شمال نیز گفت که تعدادی از حلقات در تلاش ایجاد نا امنی در بلخ و ولایات همجوار آن هستند.

نور همچنان هشدار داد که به هیچ گروه تروریستی و هراس افگن اجازه نخواهد داد تا نظم حاکم در بلخ را برهم زده و باعث ایجاد تنش و نا آرامی شود.

مجیب الرحمن حبیب زی

XS
SM
MD
LG