لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۷ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۲:۱۰

فیصل: اختلافات داخلی حکومت روی کنفرانس بروکسل تأثیر نمی‌گذارد


محمد اشرف غنی و عبدالله عبدالله رهبران حکومت وحدت ملی افغانستان
محمد اشرف غنی و عبدالله عبدالله رهبران حکومت وحدت ملی افغانستان

ریاست اجرائیه حکومت افغانستان می‌گوید، مسئله اختلاف میان رهبران حکومت وحدت ملی، بالای تعهد کمک‌های بین‌المللی به افغانستان تأثیر نخواهد داشت.

جاوید فیصل معاون سخنگوی ریاست اجرائیه در صحبت تیلیفونی از بروکسل به رادیو آزادی گفت، رهبران حکومت وحدت ملی مدتی زیادی قبل از کنفرانس بروکسل با کمک کننده‌گان صحبت‌های داشته اند.

جاوید فیصل معاون سخنگوی ریاست اجرائیه حکومت افغانستان
جاوید فیصل معاون سخنگوی ریاست اجرائیه حکومت افغانستان

وی افزود:

"سیاست‌های داخلی کشور و اختلاف نظر روی بعضی مسایل روی موقف افغانستان یا در کل روی این کنفرانس تأثیر منفی ندارد. هر دو رهبر حکومت وحدت ملی با وحدت کامل در این کنفرانس از افغانستان نماینده‌گی خواهند کرد."

ثبات داخلی در حکومت، حکومتداری خوب و مبارزه علیه فساد معیارهای اند که جامعه جهانی دایم به حیث شرط‌های اساسی کمک به افغانستان ارائه کرده‌است.

زمانیکه از موضوع اختلاف میان رئیس جمهور و رئیس اجرائیه پرده برداشته شد، این نگرانی‌ها افزایش یافت که کشورهای کمک کننده شاید به دلیل بی‌ثباتی در داخل حکومت با دست باز به کمک به افغانستان دل خوش نکند ولی ریاست اجرائیه افغانستان این نگرانی‌ها را بی‌جا می‌خواند.

باز هم جاوید فیصل معاون سخنگوی ریاست اجرائیه در این مورد گفت:

"حکومت افغانستان قبل از شرکت در این جلسه تمام موضوعات را که برای افغانستان در این جلسه با ارزش است تکمیل نموده‌است. دوم اینکه تعهد جهانیان به افغانستان تنها در آستانه کنفرانس بروکسل نبوده‌است. ما روی این موضوع از قبل کار کرده‌ایم. روی تعهد این کمک‌ها و تعهدی که جامعه جهانی بار دیگر با افغانستان می‌کند از ماه‌ها به این‌طرف کار شده‌است."

کنفرانس بروکسل به ابتکار افغانستان و اتحادیه اروپا به تاریخ چهارم و پنجم اکتوبر یعنی به روز های سه شنبه و چهارشنبۀ هفته آینده برگزار می‌شود.

در نظر است در این کنفرانس، نماینده‌گان هفتاد کشور و سی مؤسسه بین‌المللی شرکت کنند.

شرکت کننده‌گان این کنفرانس نظریات شان را در بخش اصلاحات با حکومت افغانستان شریک خواهند ساخت و سوالاتی را در مورد اجراآت حکومت افغانستان مطرح خواهند کرد.

XS
SM
MD
LG