لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۹ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۳:۳۰

روسیه، امریکا را متهم به حمایت از یک گروه تندرو در سوریه کرد


وزیر خارجه روسیه، ایالات متحدۀ امریکا را متهم می‌کند که در تلاش حمایت از یک گروه تندرو در سوریه می‌باشد، تا رژیم بشار اسد را سرنگون کند.

وزیر امور خارجه روسیه می‌گوید، واشنگتن وعده داده بود که به عنوان یک مسئولیت عدۀ از جنگجویان اپوزیسیون در سوریه را از جبهه النصره جدا می‌کند.

جبهه النصره گروه است که با شبکه القاعده در ارتباط می‌باشد.

سیرگی لاوروف که با بی‌بی سی صحبت می‌کرد، امریکا را متهم نمود که در انجام این امر موفق نشده‌است.

سیرگی لاوروف وزیر خارجه روسیه
سیرگی لاوروف وزیر خارجه روسیه

وی گفت:

" اگر امریکایی‌ها کدام شواهدی بر خلاف ارایه نکنند، حتی آنها هم توسط جبهه النصره عقب زده خواهند شد و یا اینکه آنها به طور ضمنی این سازمان تروریستی را حمایت می‌کنند."

مسکو به تکرار ایالات متحده را متهم کرده که تعهدات خود را در ارتباط به اینکه شورشیان سوریه را از گروه‌های افراطی مانند النصره جدا کند، بجا نکرده‌است.

یک سخنگوی وزارت امور خارجه امریکا دیروز گفت، با توجه به اتفاقاتی که در سوریه رخ می‌دهند، دشوار است تا به دوام روند دیپلوماتیک در سوریه باور کرد.

از سوی دیگر، رسانه‌های روسی دیروز از وزیر خارجه روسیه نقل قول کرده که می‌گوید، موافقت آتش بس در سوریه که مسکو با واشنگتن روی آن توافق کرده‌اند، تا هنوز قابل اجرا است.

سیرگی لاوروف همچنان گفت که روسیه سلاح ممنوعه را در سوریه بکار نبرده و اسناد و شواهد از آنانی میطلبد که مسکو را به هدف گیری غیر نظامیان در حملات هوایی در شرق شهر حلب، متهم می‌کنند.

شرق شهر حلب در کنترول اپوزیسیون سوریه قرار دارد.

جنگجویان اپوزیسیون حکومت سوریه یکجا با ۲۵۰ هزار غیر نظامی در شرق شهر حلب از سوی نیروهای دولتی سوریه در محاصره قرار دارند.

قبل از این، جان کری وزیر خارجه امریکا روز پنجشنبه گفت، واشنگتن به خاطر عدم تأمین آتش بس نزدهم ماه سپتمبر در سوریه، در موقعیت حساسی قرار گرفته تا مذاکرات برای همکاری این کشور با روسیه را در سوریه به حالت تعلیق درآورد.

XS
SM
MD
LG