لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۳:۴۸

مککین: مداخله‌ روسیه در انتخابات امریکا باید بطور عمیق بررسی شود


یک سناتور سرشناش امریکا خواستار تشکیل یک کمیته متحدانه برای بررسی عمیق مداخله‌ی احتمالی روسیه در انتخابات اخیر امریکا شد.

سناتور جان مککین روز یکشنبه به تلویزیون «سی، ان، ان» گفت که راه اندازی تحقیقات چندگانه در باره‌ی ادعای مداخله هکرهای روسی در انتخابات امریکا غیر مؤثر خواهد بود.

او خواستار تعیین یک کمیته‌ی متحد متشکل از اعضای مجلس نمایندگان و مجلس سنا در این مورد شده گفت که این موضوع بسیار جدی است.

قرار است کمیته‌ی خدمات نظامی مجلس سنای امریکا به رهبری آقای مککین بررسی خود در باره میزان هک یا مداخله‌ی سایبری مظنون روسیه در انتخابات امریکا را در ماه آینده آغاز کند.

کمیته‌های استخبارات و روابط خارجی این مجلس نیز تحقیقاتی در این باره خواهند داشت.

میچ مککونیل رئیس مجلس سنای امریکا
میچ مککونیل رئیس مجلس سنای امریکا

ولی میچ مککونیل رئیس مجلس سنای امریکا تعیین کدام کمیته‌ی خاص برای این بررسی را رد کرده گفته‌است که چنین تحقیقات باید از سوی هیئت استخبارات به راه انداخته شود.

استخبارات امریکا به این نتیجه رسیده‌است که هکرهای مورد حمایت مسکو در آستانه‌ی انتخابات امریکا به سرور و حساب‌های ایمیل حزب دموکرات رخنه کرده‌بودند.

در گزارش‌های اخیر آمده‌است که در سرور های حزب جمهوری‌خواه نیز رخنه شده بود.

واشنگتن پُست هفته گذشته گزارش داد که «اف، بی، ای» یا پولیس فدرال امریکا همچون «سی، آی، ای» یا اداره‌ی استخبارات مرکزی امریکا به این نتیجه رسیده که هکرهای روسی برای کمک جهت پیروزی دونالد ترمپ در انتخابات اخیر مداخله کردند.

رئیس جمهور بارک اوباما از واکنش حکومت خود در برابر حملات سایبری مظنون روسیه در روند انتخابات امریکا دفاع کرده‌است.

بارک اوباما از واکنش حکومت خود در برابر حملات سایبری مظنون روسیه در روند انتخابات امریکا دفاع کرده‌است.
بارک اوباما از واکنش حکومت خود در برابر حملات سایبری مظنون روسیه در روند انتخابات امریکا دفاع کرده‌است.

اوباما روز جمعه به خبرنگاران گفت که هنگام اجلاس سران ماه سپتمبر گذشته در چین شخصاً به رئیس جمهور روسیه ولادیمیر پوتین از دخالت در انتخابات امریکا هشدار داده بود که به تعقیب آن موارد هک کردن شبکه‌های کمپیوتری امریکا کاهش یافت.

کرملین اتهام مداخله‌ی سایبری در انتخابات امریکا را رد می‌کند.

XS
SM
MD
LG