لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۳۱ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۹:۴۸

گراهام: می‌کوشیم تعزیرات شدیدتر علیه روسیه و پوتین وضع شود


لیندسی گراهام سناتور امریکایی
لیندسی گراهام سناتور امریکایی

سه سناتور سرشناس امریکا هنگام بازدید از گرجستان گفتند که سعی می‌کنند تا کانگرس امریکا تعزیرات شدیدتر و جدی‌تر علیه روسیه وضع کند.

سناتور لیندسی گراهام بعد از رسیدن به تبلیسی روز یکشنبه گفت:

"ما به این باور هستیم که رئیس جمهور ولادیمیر پوتین در انتخابات اخیر ما در امریکا رخنۀ انترنتی کرد و او دموکراسی‌ها در همۀ جهان را تهدید می‌کند و وقت آن فرا رسیده تا تعزیرات جدید شخصاً به او و به سکتور انرژی و بانکی روسیه ضربه وارد کند."

گراهام: پوتین دموکراسی‌ها در همۀ جهان را تهدید می‌کند.
گراهام: پوتین دموکراسی‌ها در همۀ جهان را تهدید می‌کند.

لیندسی گراهام به همراه سناتور سرشناس جان مککین و سناتور امی کلوبوچار برای بازدید دو روزه به گرجستان رفته‌اند.

گرجستان یکی از جمهوریت‌های اتحاد شوروی سابق امیدوار عضویت در ناتو است.

سناتور جان مککین گفت که ما از سناتوران دیگر تقاضا خواهیم کرد تا تعزیرات قوی‌تر و جدی‌تر علیه روسیه تصویب کنند چون این‌کشور از حملات سایبری بر امریکا حمایت کرده‌است.

او افزود که اکنون کاملاً روشن است و دلایل فراگیر وجود دارد که روسیه در حساب‌های ایمیل کمیتۀ ملی حزب دموکرات امریکا رخنه کرده‌است.

این سناتوران از مرزهای اداری اوستیای جنوبی، منطقه جدایی طلب گرجستان نیز بازدید نمودند که پس از جنگ کوتاه سال ۲۰۰۸ سربازان روسی در امتداد آن جابجا شده‌اند.

مککین: امریکا به حمایت خود از گرجستان ادامه خواهد داد.
مککین: امریکا به حمایت خود از گرجستان ادامه خواهد داد.

سناتور جان مککین گفت، امریکا به حمایت خود از گرجستان ادامه خواهد داد.

وی گفت:

"وقت بسیار دشوار و حساس است و ما برای حمایت از استقلال کامل، آزادی و تمامیت ارضی گرجستان همه تلاش‌های ممکن خود را ادامه می‌دهیم."

سناتوران امریکایی با صدراعظم گیورگی کویریکاشویلی، رئیس جمهور، گیورگی مارگولاشویلی و رهبران اپوزیسیون هم ملاقات می‌کنند و از مرکز آموزش مشترک گرجستان و ناتو هم بازدید خواهند کرد.

سناتور گراهام گفت با برگشت به امریکا به اعضای مجلس سنا خواهد گفت که روسیه در منطقه بالتیک مصروف چیست و در اوکراین چه می‌کند.

حکومت امریکا هفته گذشته بخاطر ادعای هک کردن ایمیل‌های حزب دموکرات در آستانۀ انتخابات اخیر، دستور اخراج ۳۵ دیپلومات روسی را از ایالات متحده صادر کرد و تحریم‌های را بر مقامات و ادارات امنیتی روسیه وضع نمود.

استخبارات امریکا باور دارد که مسکو دستور این حمله انترنتی را برای کمک جهت پیروزی دونالد ترمپ در انتخابات داده بود.

XS
SM
MD
LG