لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
سه شنبه ۳ ميزان ۱۴۰۳ کابل ۰۱:۵۱

خپلواک: مقامات افغان و امارات در مورد حادثۀ کندهار تحقیق می‌کنند


تعمیر مهمانخانۀ ولایت کندهار
تعمیر مهمانخانۀ ولایت کندهار

مقام‌های کندهار می‌گویند، بررسی در بارۀ حمله بر مهمان خانه این ولایت ادامه دارد و نتایج آن به زودی با مقامات محلی و مرکزی شریک ساخته می‌شود.

خپلواک: بررسی در بارۀ حمله بر مهمان خانه ولایت کندهار ادامه دارد
خپلواک: بررسی در بارۀ حمله بر مهمان خانه ولایت کندهار ادامه دارد

صمیم خپلواک سخنگوی والی کندهار در مورد گفت:

"صبح همان روز حادثه هیئتی از مرکز و همچنان تیم بررسی کننده از امارات متحده عربی به کندهار آمدند، اما بررسی آن‌ها تاکنون تمام نشده و تحقیقات ادامه دارد. هیئت پس از بررسی این حمله نتایج کار ‌اش را با نیروهای امنیتی در سطح محل شریک ساخته و گزارش‌شان را به وزارت‌های مربوطه ارائه خواهند کرد. ضمناً تیم بررسی کننده امارات متحده عربی گزارش خود را با حکومت این‌کشور شریک می‌سازد. اما نتایج تحقیقات تا هنوز معلوم نیست که امروز تمام می‌شود و یا فردا هم دوام خواهد کرد."

در نتیجه حمله بر مهمانخانه ولایت کندهار که روز سه شنبه به وقوع پیوست، ۱۱ تن کشته و به شمول والی کندهار و سفیر امارات متحده عربی ۱۲ تن دیگر زخمی شدند.

همایون عزیزی والی کندهار
همایون عزیزی والی کندهار

سخنگوی والی کندهار که با رادیو آزادی صحبت می‌کرد افزود، وضعیت صحی همایون عزیزی والی کندهار خوب می‌باشد. به گفته صمیم خپلواک، معالجه ابتدایی همایون عزیزی در ولایت کندهار صورت گرفت و او برای تداوی بیشتر به هند فرستاده شده‌است.

همزمان با این نریندرا مودی صدراعظم هند در نامه عنوانی رئیس جمهور افغانستان ضمن تقبیح این حمله، چنین نوشته است:

" زمانیکه خبر حمله در کابل و کندهار را شنیدم، خیلی متأثر و غمگین شدم. هندوستان این حملات را محکوم می‌کند."

نریندرا مودی صدراعظم هند
نریندرا مودی صدراعظم هند

آقای مودی این مطلب را نیز گفته است که حمله بر هر نقطۀ افغانستان باید از سوی جامعه بین‌المللی محکوم شود و عاملان و حمایت کنندگان این حملات باید محاکمه شوند.

صدراعظم هند در این نامه با خانواده‌های قربانیان این حادثه ابراز همدردی نموده گفته است که هندوستان از افغانان و مردم امارات متحده عربی حمایت می‌کند و کشورش در مبارزه با تروریزم در کنار افغانستان ایستاده‌است.

XS
SM
MD
LG