لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
شنبه ۱ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۱:۳۴

طرح تشدید تحریم‌های غیر هسته‌ای بر ایران در سنای امریکا مطرح شد


سناتوران جمهوری خواه و دیموکرات امریکا روز گذشته (پنجشنبه) پیش نویس طرحی را برای تشدید تحریم‌های غیر هسته‌ای ایران در سنای کشور‌ شان مطرح کردند.

این طرح با حمایت ۱۴ سناتور پیشکش شده که خواهان تحریم‌ها علیه هر فرد و یا نهاد مرتبط با برنامه راکت‌های بالستیک ایران شده‌اند.

رابرت مندیز عضو سنای امریکا از حزب دیموکرات روز گذشته گفت، پیش نویس طرح تشدید تحریم‌ها بالای ایران از سوی سناتوران هر دو حزب پیشکش شده که این تأکید امریکا را روی جلوگیری از فعالیت‌های شرارت آمیز ایران نشان می‌دهد.

باب کورکر رئیس کمیته روابط خارجی سنای امریکا
باب کورکر رئیس کمیته روابط خارجی سنای امریکا

باب کورکر رئیس کمیته روابط خارجی سنای امریکا گفت، پیش نویس این طرح بگونه ترتیب شده که بالای آن فعالیت‌های ایران که در شرق میانه به مثابه تهدید به متحدان امریکا پنداشته می‌شود و بی‌ثباتی را ایجاد می‌کند، متمرکز است.

پیش نویس این طرح روز گذشته در حالی مطرح شد که کنفرانس آگاهان و محققان که حامی اسرائیل اند در واشنگتن جریان داشت.

بر اساس پیش نویس این طرح، هر آن کشوری که با برنامه راکت‌های بالستیک ایران مرتبط است، با تحریم‌ها روبرو خواهند شد.

این طرح همچنان سپاه پاسداران ایران را مورد تحریم قرار می‌دهد.

سپاه پاسداران ایران تشکیل گسترده نظامی در داخل حکومت ایران است که از قدرت زیاد در این‌کشور برخوردار بوده و در سکتور‌های اقتصادی نیز حضور گسترده دارد.

طرح پیشنهاد شده از سوی سناتوران اکنون به تائید کانگرس نیاز دارد که گمان می‌رود بنابر داشتن حمایت سناتوران به آسانی به تصویب رسیده و به قانون مبدل شود.

این طرح همچنان از رئیس جمهور امریکا خواسته است تا هر فرد و نهادی که ممنوعیت سازمان ملل در مورد خرید و فروش تسلیحات با ایران را نقض کند، مورد تحریم قرار دهد.

ایران بیشتر تحریم‌ها علیه برنامه راکتی خود را به عنوان نقض توافق‌نامه هسته‌ای میان این‌کشور و قدرت‌های بزرگ جهان خوانده‌است، اما سناتوران امریکایی که این طرح را پشنهاد کرده‌اند تاکید می‌کنند که این تحریم‌ها نقص توافق هسته‌ای با ایران نسیتند.

باب کورکر رئیس کمیته روابط خارجی سنای امریکا گفته است که در مورد پیش نویس این طرح با قصر سفید مشوره کرده‌است.

XS
SM
MD
LG