لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۶ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۴:۳۱

مرکل از تشدید روند اخراج افغان‌های پناهجو از جرمنی دفاع کرد


بیش از یک میلیون مهاجر طی دو سال گذشته وارد جرمنی شده‌اند.

صدراعظم جرمنی که در ابتدا پالیسی دروازه‌های باز به روی پناهجویان را در پیش گرفته بود، در ماه‌های اخیر لحن تُند را اختیار نموده‌است.

انگیلا مرکل در جریان یک مراسم در برلین به افرادیکه با پناهجویان کمک می‌کنند گفت، تمام کشورهای اروپایی آنعده از افغان‌های را که اجازه اقامت درین کشورها را به دست نیاورده‌اند دوباره به افغانستان می‌فرستند.

مرکل همچنان گفت که از حدود ۵۵ درصد افغان‌ها درخواست‌های پناهندگی‌شان در جرمنی پذیرفته شده در حالیکه از ۴۵ درصد دیگر نشده‌است.

وی افزود، حکومت افغانستان گفته بود تمام آنهایی که به جرمنی می‌آیند در حقیقت افغان های نیستند که با خطر زیاد و یا فقر بیشتر رو به رو اند.

صدراعظم محافظه کار جرمنی گفت، نباید چنین نشان داده شود که جرمنی فکر می‌کند ۲۹ میلیون افغان در وضعیت غیر قابل تحمل زندگی می‌کنند و نمی‌توانند در افغانستان به زندگی ادامه بدهند.

انگیلا مرکل صدراعظم جرمنی
انگیلا مرکل صدراعظم جرمنی

خانم میرکل علاوه کرد که هنوز نیز حدود ۱۴ هزار مهاجر هر ماه وارد جرمنی می‌شوند.

صدراعظم جرمنی تلاش می‌کند که در انتخابات پارلمانی این‌کشور برنده شود و برای چهارمین بار در قدرت باقی بماند.

این انتخابات که قرار است در ۲۴ سپتمبر برگزار شود انتظار می‌رود که حزب بدیل برای جرمنی با موقف ضد مهاجرت برنده کرسی‌های پارلمان شود.

جرمنی در ماه دسمبر اخراج گروهی افغان‌ها را از آن کشور آغاز کرد.

رویترز می‌نویسد که یک سوم افغان‌های که در پرواز اول به افغانستان فرستاده شدند مرتکب جرم شده بودند.

به اساس معلومات اداره فدرال در امور مهاجرین و پناهجویان در جرمنی، افغان‌ها در سال ۲۰۱۶ پس از شهروندان سوریه بزرگترین گروه از پناهجویان را در جرمنی تشکیل می‌دادند.

برخی از ایالت‌های جرمنی با اشاره به نگرانی‌ها در خصوص وضعیت امنیتی افغانستان از اخراج افغان‌ها از جرمنی حمایت نکرده‌اند.

XS
SM
MD
LG