لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۷ ثور ۱۴۰۳ کابل ۱۰:۰۰

آمر حوزه هفتم پولیس: کارمندان دفتر "مرسی" خود مانع محافظت‌شان شده بودند


پولیس کابل کشته شدن یک تبعه جرمنی و اختطاف یک خارجی دیگر را تائید می‎کند.

احمد ولی صبوری آمر حوزه هفتم پولیس شهر کابل می‎گوید، شب گذشته در مربوطات این حوزه یک خانم جرمنی همراه با یک نگهبان افغانش در محل بود و باش‌شان در نزدیک سرک دارالامان کشته شده و یک خارجی دیگر، اختطاف شده‎است.

صبوری می‎گوید، بررسی‎ها برای پیدا کردن عاملان این رویداد آغاز شده‎است.

وی که روز یکشنبه با رادیو آزادی صحبت می‎کرد گفت، بررسی‎ها در باره چگونگی وقوع این رویداد آغاز شده و تلاش می‎شود تا هرچه زودتر، تبعه خارجی اختطاف شده، آزاد شود.

پولیس کابل
پولیس کابل

او افزود:

"یک خانم آلمانی کشته شده همراه یک گارد که در دهن دروازه بوده و یک نفر اختطاف شده، این افراد مثل مردم عادی زندگی می‎کردند و پیش از این چندین بار پولیس ما رفته بود پیش شان و گفته بودند برای شان که ما امنیت شما را می‎گیریم، اما آن‎ها (شهروندان خارجی) برای‌شان گفته بودند که ما شهروندان خارجی هستیم و از طریق وزارت اقتصاد آمده‎ایم و اگر شما مشکلی داشته باشید با وزارت اقتصاد صحبت کنید و ما قطعاً اجازه نمی‎دهیم که پولیس بیاید و امنیت ما را بگیرد."

این مقامات امنیتی در مورد هویت شخص ربوده شده جزئیات بیشتر ارائه نکرد، اما در برخی گزارش‌های نشر شده آمده‌است که او یک خانم فنلندی بوده‌است.

آمر حوزه هفتم پولیس کابل تائید می‎کند که این اتباع خارجی زیر مراقبت پولیس قرار داشتند.

وزارت امور داخله نیز گفته‎است، این افراد مربوط مؤسسه خارجی "مرسی Mercy" هستند.

تا هنوز، شخص و یا گروهی مسئولیت این رویداد را بر دوش نگرفته‎است.

حمله بر اتباع غیر نظامی خارجی و اختطاف آنان در افغانستان کم پیشینه نیست، نزدیک به یک سال پیش نیز دو تن از استادان خارجی پوهنتون امریکایی افغانستان در شهر کابل اختطاف شدند و تا هنوز از سرنوشت‌شان خبری نیست.

تا هنوز از سرنوشت این دو استاد خبری نیست.
تا هنوز از سرنوشت این دو استاد خبری نیست.

درین حال کمیسیون روابط بین‌المللی ولسی جرگه نسبت به امنیت جان اتباع خارجی در افغانستان ابراز نگرانی کرده می‎گوید، نهادهای امنیتی باید، تدابیر امنیتی برای حفاظت از اتباع خارجی را بیشتر کند.

زمرک پادخوابی رئیس این کمیسیون روز یکشنبه در صحبت با رادیو آزادی گفت، مقرری در نهادهای امنیتی بر اساس مصلحت یکی از دلایل بلند رفتن تهدیدهای امنیتی در پایتخت است.

او افزود:

"خارجی‎های که در افغانستان آمده‎اند و برای حمایت از افغانستان و کمک برای مردم ما آمده‎اند، وظیفه حکومت است که آن‎ها را حفاظت کند و امنیت‌شان را تأمین کند."

آقای پادخوابی از نهادهای امنیتی می‎خواهد تا عاملین حمله بر اتباع خارجی در مربوطات حوزه هفتم امنیتی شهر کابل هرچه زودتر بازداشت شوند.

یک تبعه جرمنی شب گذشته در کابل کشته شد
please wait

No media source currently available

0:00 0:01:16 0:00

به‌گفته وی، باید عملیات نیروهای امنیتی برای دریافت و رهایی تبعه خارجی که شب گذشته اختطاف شده‎است، سرعت یابد.

گزارش: نصرت پارسا

XS
SM
MD
LG