لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۶ ثور ۱۴۰۳ کابل ۱۱:۳۷

بانک جهانی بودجه کمک ۵۲۰ میلیون دالر را برای افغانستان تائید کرد


بانک جهانی برای تمویل بعضی پروژه‌ها در افغانستان یک بودجه ۵۲۰ میلیون دالری را تائید کرد.

بانک جهانی می‌گوید، این کمک حکومت افغانستان را در شش بخش در حالی کمک می‌کند که تهدیدات جدی متوجه اقتصاد افغانستان است.
در این کمک بانک جهانی کمک‌های شماری از کشورهای کمک کننده مانند دنمارک جرمنی و جاپان هم شامل است.

شوبهم چودری رئیس بخش افغانستان بانک جهانی می‌گوید با وجود اصلاحات وارده در بخش‌های جمع آوری عواید، اصلاحات در خدمات صحی و تعلیمی کابل با مشکلات زیاد در امور بازسازی مواجه است.

کمک‌های جدید فرصت‌ها را برای افغان‌های فقیر بیشتر می‌سازد.
کمک‌های جدید فرصت‌ها را برای افغان‌های فقیر بیشتر می‌سازد.

بانک جهانی همچنان می‌گوید، با آغاز پروسه خروج نیروهای جنگی ناتو از افغانستان و تیره شدن وضع امنیتی این کشور بی‌باوری‌ها در بخش اقتصاد و سرمایه گذاری‌ها افزایش یافته‌اند.

این بانک می‌گوید تمویل پروژه‌های جدید از سوی این بانک در افغانستان در بخش تحت کنترول در آوردن بحران مهاجرین برگشت کننده از ایران و پاکستان استفاده خواهد شد.

رئیس بخش افغانستان این بانک می‌گوید کمک‌های جدید فرصت‌ها را برای افغان‌های فقیر بیشتر می‌سازد و امور بازسازی را در مراکز پنج ولایت تقویت می‌بخشد.

گفته می‌شود ۲۰۵ میلیون دالر این کمک در مناطقی استفاده خواهد شد که از برگشت مهاجرین برگشته از پاکستان متأثر شده‌اند.

مهاجرین افغان
مهاجرین افغان

شوبهم چودری می‌گوید:

"این کمک اساساً برای حمایت از مردم مناطقی است که از پاکستان، ایران و دیگر مناطق به کشور برمی‌گردند و در همین مناطق جابه‌جا می‌شوند، همچنان کمک به خانواده‌های شامل است که در داخل کشورشان بی‌جا شده‌اند."

بانک جهانی می‌گوید ۱۰۰ میلیون دالر این کمک جدید برای ایجاد زمینه‌های کاری برای مردم فقیر، ۲۰ میلیون دالر آن برای بهبود کیفیت خدمات در هرات، کندهار، جلال آباد، بلخ و خوست استفاده خواهد شد.

۲۹ میلیون دالر برای احداث گدام‌های مواد خوراکی در حالات اضطرار و ۶۰ میلیون دالر این پول برای پروژه برق ولایت هرات استفاده خواهد شد.

XS
SM
MD
LG