لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۳۱ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۴:۵۵

مقامات: طالبان دو تن از اقارب یک سرباز اسیر را در سرپل کشته‌اند


شورشیان طالب روز گذشته دو تن از باشنده‎گان ولسوالی روی دو آب ولایت سمنگان را که به منظور ملاقات با فرزندان اسیر شان به ولسوالی کوهستانات سرپل رفته بودند حین بازگشت در منطقه دره علف سفید ولایت سرپل تیر باران کردند.

مقامات محلی ولایت سرپل خبر می‎دهند یک سرباز اردوی ملی که از مدت دو سال به اینسو در ولسوالی کوهستانات این ولایت نزد طالبان مسلح اسیر است و هرازگاهی اقاربش از سمنگان به ملاقات وی به کوهستانات سرپل می‎آمدند که در آخرین دیدار و ملاقات پدر و شوهر خاله این سرباز هنگام برگشت از سوی طالبان مسلح تیر باران شده‎اند.

ذبیح الله امانی سخنگوی والی سرپل به رادیو آزادی گفت این واقعه روزگذشته در منطقه درهء علف سفید سرپل، رخ داده‎است.

امانی: جنازه این دو به ولایت سمنگان انتقال داده شدند.
امانی: جنازه این دو به ولایت سمنگان انتقال داده شدند.

او افزود:

"قسمیکه اطلاع یافتیم متاسفانه پدر وشوهر خاله یک سرباز اردوی ملی که دو سال قبل حین سقوط ولسوالی کوهستانات بدست طالبان اسیر شده بود توسط طالب‎ها در مسیر راه کوهستانات تیر باران شده و جنازه این دو به ولایت سمنگان انتقال داده شدند."

طالبان مسلح تا اکنون درین مورد اظهاراتی نداشته‌اند.

هرچند خبر‎های تائید نا شده وجود دارند که هم اکنون ۲۰ تن از نیروهای امنیتی مربوط به اردوی ملی، پولیس ملی و پولیس محلی در اسارت طالبان در ولسوالی کوهستانات بسر می‎برند که این نیروها در زمان سقوط ولسوالی کوهستانات سرپل اسیر طالبان شده بودند.

اما سخنگوی والی سرپل می‎گوید تنها ۳ سرباز اردوی ملی در اسارت طالبان اند که دیگر هیچ اسیری در قید طالبان از نیروهای امنیتی وجود ندارند.

ولسوالی کوهستانات سرپل که دو سال پیش بدست طالبان سقوط کرده بود هنوز هم تحت کنترول طالبان قرار داشته که بگفته شماری از باشنده‎گان ولایت سرپل برای فعلا هم ده‎ها نیروی امنیتی دولت نزد طالبان زندانی هستند.

گزارش عالم رحمانیار

XS
SM
MD
LG