لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۵:۱۲

عملیات برای تصرف آخرین قرارگاه گروه داعش در موصل ادامه دارد


عملیات نیروهای حکومتی عراق برای بازپس‌گیری آخرین قرارگاه داعش در موصل جریان دارد.

موصل دومین شهر بزرگ عراق است.

برت مک گورک نماینده امریکا در ائتلاف علیه داعش در عراق، در صفحه تویترش نوشته است که نیروهای عراقی صبح دیروز (یکشنبه) به شهر کهنۀ موصل پیشرفت کردند.


جنرال عبدالامیر رشید یارالله قوماندان عملیات‌های نیروهای عراقی در نینوا گفته‌است، قوای خاص عراق، نیروهای عادی و پولیس فدرال در عملیات برای بازپسگیری موصل سهیم اند.

یک افسر عملیات نظامی نینوا گفته‌است، حملات هوایی حوالی نیمه شب آغاز شد و نیروهای امنیتی حوالی طلوع آفتاب بر شهر کهنۀ موصل هجوم بردند.

عبدالغنی الاسدی قوماندان نیروهای خدمات ضد تروریزم یعنی قوای خاصی که این عملیات را رهبری می‌کند گفته‌است، این عملیات فصل نهایی برای بازپس‌گیری موصل است.

داعش در سال ۲۰۱۴ موصل را گرفته و خلافت اش‌را در مناطق تحت کنترول‌اش اعلان کرد.

شهر کهنه موصل خیلی پُر نفوس است و خانه‌هایش در کوچه‌های خیلی تنگ موقعیت دارند که جنگ در چنین محل اغلباً به معنای جنگ خانه به خانه است.

حدود ۱۰۰ هزار غیر نظامی در شهر کهنه موصل در حالت دشوار به سر می‌برند و به گفته ملل متحد دسترسی آن‌ها به مواد غذایی، آب آشامیدنی، ادویه و خدمات صحی خیلی محدود است.

کمیته نجات بین‌المللی در یک اعلامیه گفته‌است، این یک زمان بی‌حد وحشتناک برای ۱۰۰ هزار باشندۀ شهر کهنه موصل خواهد بود که حال با خطر جنگ‌های شدید خانه به خانه مواجه اند.

نیروهای حکومتی عراق با حمایت هوایی ائتلاف به رهبری امریکا از یک ماه به این‌طرف برای گرفتن شهر کهنۀ موصل تلاش داشته‌اند.

بازپس‌گیری شهر کهنه نقش عمده را در بازپس‌گیری تمامی نقاط قرارگاه اصلی داعش در موصل بازی خواهد کرد.

XS
SM
MD
LG