لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۷ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۴:۲۸

هشدار تازه ملل‌متحد به اداره رئیس جمهور امریکا


آنتونیو گوترس سرمنشی ملل‌متحد به اداره رئیس جمهور ترمپ هشدار داده‎است که اگر ایالات متحده از مشکلات که جامعه جهانی با آن مواجه‎است پایش را بکشد، موقف رهبری‌اش را در جهان از دست خواهد داد و این نه به نفع امریکا و نه به نفع جهان است.

آقای گوترس دیروز در اولین کنفرانس خبری‌اش به حیث سرمنشی ملل‌متحد به خبرنگاران گفت، کاهش پیشنهادی تمویل بخش‎های از سازمان ملل‌متحد توسط امریکا، برای این سازمان مخرب خواهد بود و مشکل غیر قابل حل را برای مدیریت این سازمان ایجاد خواهد کرد.

سرمنشی ملل‌متحد در اشاره به مخالفت‎های لفظی‎اش با بیرون شدن امریکا از توافق‌نامه پاریس گفت از این نمی‎ترسد که در برابر ترمپ ایستاده شود.

سرمنشی ملل متحد
سرمنشی ملل متحد

گوترس نگرانی اش را در رابطه با بحران‎های جاری جهان ابراز داشته گفت، شاید یک مجادله مستقیم میان امریکا و روسیه روی سوریه جریان داشته باشد و خواهان کاهش تنش‎ها و تشنج‎ها بین واشنگتن و مسکو روی سقوط یک جت مربوط حکومت سوریه شد.

او گفت، چنین حوادث در جریان جنگ که چندین طرف دارد خیلی خطرناک باشند.

گوترس افزود، خیلی نگران بوده و امیدوار است که این مسئله به تشدید مخالفت‎ها منتج نشده و حالت بد فعلی را بدتر نسازد.

سرمنشی ملل‌متحد گفت، وی در پیشبرد تلاش‎ها برای میانجیگری مؤثر ملل‌متحد در شماری زیاد از جنگ‎های جاری جهان به‌شمول معضله افغانستان، سوریه، لیبیا، قبرس و سودان جنوبی دخیل بوده‎است.

گوترس: مشکلات در جهانی‎که فرار از مجازات و حوادث غیر قابل پیش بینی حکمفرماست، مشکلات به آسانی حل نمی‎شوند.
گوترس: مشکلات در جهانی‎که فرار از مجازات و حوادث غیر قابل پیش بینی حکمفرماست، مشکلات به آسانی حل نمی‎شوند.

به‌گفته وی، مشکلات در جهانی‎که روابط قدرت مبهم است، و جایی‎که فرار از مجازات و حوادث غیر قابل پیش‌بینی حکمفرماست، مشکلات به آسانی حل نمی‎شوند.

او گفت، در جهانی‎که شاهد آن هستیم، توانایی جلوگیری از جنگ‎ها و حل معضلات در کل، مخصوصاً برای ملل‌متحد محدویت‎های زیادی را به همراه دارد.

ولی او این را هم بیان داشت که می‎خواهد فعالانه برای حل این مشکلات تلاش کند.

XS
SM
MD
LG