لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
سه شنبه ۲۸ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۹:۱۴

رادمنش: با تقویت قوای کماندو و هوایی می‌توان به پیروزی‌های بزرگ دست یافت


وزارت دفاع افغانستان می‌گوید که قوای عمدۀ عملیاتی درین کشور در آینده نیرو‌های کماندو خواهند بود و جهت حمایت از آن‌ها روی تجهیز بهتر و تقویت قوای هوایی تلاش می‌شود.

محمد رادمنش معاون سخنگوی این وزارت به رادیو آزادی گفت که به اساس یک پلان چهار ساله کار روی ایجاد یک قول اردوی کماندو و تقویت بیشتر این نیرو‌ها آغاز شده‌است.

به گفته آقای رادمنش این پلان با در نظر داشت موقعیت جغرافیایی افغانستان و چگونگی مبارزه با تروریزم درین کشور ترتیب شده‌است.

وی روی تقویت و تجهیز نیرو‌های کماندو و قوای هوایی افغانستان تأکید کرد:

محمد رادمنش معاون سخنگوی وزارت دفاع افغانستان
محمد رادمنش معاون سخنگوی وزارت دفاع افغانستان

" اگر ما این نیرو‌ها را در سال‌های آینده به شکل خوب تعلیم و تربیه داده و مجهز بسازیم یقیناً در افغانستان در مبارزه در برابر تروریست‌های که از بیرون در افغانستان به جنگ نیابتی ادامه می‌دهند پیروزی‌های بسیار شگرف را به دست خواهیم آورد، به خاطر این‌که هر دو نیروی ما نیرو‌های عمده و صنف اساسی اردوی ملی افغانستان است."

روزنامه وال ستریت ژورنال به نقل از شماری مقام‌های امریکایی گزارش داده‌است که ایالات متحده به اساس استراتژی جدید در مورد افغانستان در نظر دارد که تعداد نظامیانِ را که با اردوی افغانستان در عملیات‌های ضد تروریزم همکاری می‌کنند، بیشتر سازد.

معاون سخنگوی وزارت دفاع افغانستان نقش نیرو‌های کماندوی اردوی ملی و قوای هوایی این کشور را در مبارزه با تروریزم مهم می‌خواند.

تعدادی از سربازان قوای خاص افغانستان
تعدادی از سربازان قوای خاص افغانستان

وی می‌گوید:

" کماندو‌ها گپ اول را زدند و تا اکنون هم ما در تمام جبهات خود کماندو‌ها را وقتی که استعمال کردیم توانستیم که پیروزی‌های بسیار خوب در امر سرکوب تروریست‌ها به دست آوریم. قوای هوایی هم می‌تواند که نیرو‌های کماندوی ما را به اسرع وقت در محلاتی که فعالیت‌های محاربوی انجام می‌شود، انتقال بدهد."

اداره دونالد ترمپ رئیس جمهور امریکا اکنون سرگرم تهیه استراتژی جدید امریکا در مورد افغانستان است.

به اساس گزارش‌ها این استراتژی در اواسط ماه جولای اعلان خواهد شد.

اعزام احتمالی هزاران سرباز تازه نفس امریکا به افغانستان شامل این استراتژی خواهد بود.

در اجلاس وزیران دفاع کشور‌های عضو ناتو به روز پنجشنبه در مقر ناتو در شهر بروکسل پایتخت بلجیم روی اعزام سربازان بیشتر ناتو به افغانستان بحث شد.

ینس ستولتنبرگ منشی عمومی ناتو
ینس ستولتنبرگ منشی عمومی ناتو

ینس ستولتنبرگ منشی عمومی ناتو گفت که به تعداد عساکر ناتو در افغانستان افزوده خواهد شد.

ستولتنبرگ علاوه کرد که افزایش سربازان ناتو در افغانستان به این معنی نیست که ناتو ماموریت جنگی را درین کشور از سر خواهد گرفت بلکه به آموزش نیرو‌های افغان و مشوره دهی به این نیرو‌ها ادامه می‌دهد و آن‌ها را یاری می‌رساند.

تا هنوز روشن نیست که ناتو به چه تعداد عساکر اضافی به افغانستان اعزام خواهد کرد.

سفارت بریتانیا در کابل در یک اعلامیه گفته است که این کشور ۸۵ مشاور اضافی نظامی به هدف تقویت ماموریت حمایت قاطع ناتو درافغانستان به این کشور خواهد فرستاد.

از سوی دیگر وزیر دفاع مونته‌نگرو به روز جمعه گفت که نظامیان این‌کشور را در افغانستان افزایش می‌دهد.

وی به خبرنگاران گفت که شماری نظامیان مونته‌نگرو در افغانستان ده درصد افزایش خواهد یافت اما افزود که این نیرو‌ها در جنگ سهم نخواهند گرفت.

XS
SM
MD
LG