لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
سه شنبه ۳ ميزان ۱۴۰۳ کابل ۰۳:۴۵

امریکا بالای ۱۸ فرد و نهاد ایران تحریم‌های تازه وضع کرد


ایالات متحدۀ امریکا بالای ۱۸ فرد و نهاد به‌خاطر حمایت آن‌ها از برنامه راکت‌های بالستیک و سایر فعالیت‌های مرتبط با عرصۀ نظامی ایران، تحریم‌های تازه را وضع کرد.

این حرکت درست یک روز بعد از آن صورت گرفته‌است که واشنگتن تصدیق نمود که ایران به توافق‌نامۀ اتمی سال ۲۰۱۵ میلادی این‌کشور با قدرت‌های بزرگ جهان عمل می‌کند و دریافت سهولت‌ها به ارتباط تحریم‌های مرتبط با برنامۀ اتمی این‌کشور، ادامه خواهد یافت.

وزارت خزانه‌داری ایالات متحدۀ امریکا در یک اعلامیۀ که ۱۸ جولای نشر شد گفته‌است، این تحریم‌ها ۱۶ نهاد و افرادی را هدف قرار می‎دهند که در حمایت از سکتورهای غیر قانونی ایران و فعالیت‌های جرمی بین‌المللی، دخیل اند.

وزارت خزانه‌داری امریکا می‌گوید، این افراد و نهادها از اردوی ایران یا سپاه پاسداران انقلاب اسلامی این‌کشور، با انکشاف تجهیزات نظامی، تولید، حفظ و مراقبت کشتی‌های تهاجمی سریع‌السیر و تولید وسایل الکترونیک، حمایت کرده‌اند.

استیون منوچین وزیر خزاین ایالات متحدۀ امریکا
استیون منوچین وزیر خزاین ایالات متحدۀ امریکا

در این اعلامیه از استیون منوچین وزیر خزاین امریکا نقل قول شده که گفته‌است:

"این اداره به شدت هدف قرار دادن فعالیت‌های بدنام ایران را به‌شمول ادامۀ حمایت از تروریزم، برنامۀ راکت‌های بالستیک و تخطی از حقوق بشر توسط این کشور را هدف قرار خواهد داد."

وزارت خارجۀ ایالات متحدۀ امریکا نیز می‌گوید، دو سازمانی را تشخیص کرده‌است که در برنامۀ راکت‎های بالستیک ایران دخیل اند.

هدر ناوئرت سخنگوی وزارت خارجۀ امریکا می‌گوید، ایران با "بی‌اعتنایی مستقیم" در برابر مصوبۀ شورای امنیت سازمان ملل‌متحد، راکت‌های بالستیک را انکشاف داده و آزمایش می‌کند.

هدر ناوئرت سخنگوی وزارت خارجۀ امریکا
هدر ناوئرت سخنگوی وزارت خارجۀ امریکا

هدر ناوئرت در اعلامیۀ ۱۸ جولای گفته‌است، این تحریم‌ها پاسخ به ادامۀ تهدید‌های ناشی از ایران است.

بر اساس گزارش آژانس خبری رسمی ایرنا، وزارت خارجۀ ایران تحریم‌های تازۀ امریکا را نکوهش نموده گفته‌است، تهران در پاسخ به آن بالای اتباع و نهادهای امریکایی که بر ضد مردم ایران و سایر مسلمانان در منطقه عمل کرده‌اند، تحریم وضع می‌کند.

وزارت خارجۀ امریکا همچنان خواستار رهایی شهروندان امریکا به‌شمول سیامک نمازی، باقر نمازی و شیو وانگ شده‌است که به اتهام جاسوسی در ایران دستگیر و زندانی شده‌اند.

XS
SM
MD
LG