لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۹ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۳:۳۹

مقامات امریکایی: رویارویی نظامی با کوریای شمالی قریب الوقوع نیست


مقام‎های بلند رتبه امنیتی ایالات متحده امریکا می‎گویند، رویارویی نظامی با کوریای شمالی قریب الوقوع نیست.

اما این مقام‎ها هشدار می‎دهند که احتمال جنگ با کوریای شمالی نسبت به یک دهه قبل زیاد است.

هر چند، رئیس اداره استخبارات مرکزی یا (سی آی ای) و مشارو امنیت ملی امریکا، به مردم این کشور اطمینان می‎دهند که تنش با کوریای شمالی را از بین می‎برند، اما در عین حال، از اظهارات تند، رئیس جمهور دونالد ترمپ در ارتباط به پیونگ یانگ حمایت می‎کنند.

مایک پامپیو و ایچ آر مک مستر گفتند، ایالات متحده امریکا و متحدان آن نمی‎توانند دست بر الاشه بنشیند تا کوریای شمالی چنین راکتی بالستیک قاره پیما را بسازد که سر گلوله‎های هسته یی را انتقال داده می‎تواند.

نیروهای امریکایی
نیروهای امریکایی

مک مستر مشاور امنیت ملی امریکا گفت:

" هرچند ما به اندازه هفته گذشته به وقوع یک جنگ نزدیک نیستیم، اما نسبت به یک دهه قبل به احتمال وقوع یک مقابله نظامی زیادی نزدیک می‎باشیم."

جنرال مک مستر مشاور امنیت ملی امریکا گفت، در صورت نیاز، اداره ترمپ به اقدامات نظامی در برابر کوریای شمالی آماده‎است.

در این میان، مایک پامپیو رئیس اداره استخبارات مرکزی امریکا یا( سی آی ای) دیروز در مصاحبه با تلویزیون ( سی بی اس) گفت:

نیروی هوایی امریکا
نیروی هوایی امریکا

"ما به یک خطر قریب الوقع رو به رو نیستیم. حمله از سوی کوریای شمالی چنین چیزی نیست که به زودی اتفاق افتد. امریکایی‎ها باید بدانند که این اداره با استفاده از قدرت و توان خود دست به هر تلاش ممکمن می‎زند. رئیس جمهور امریکا به اداره استخبارات و وزارت دفاع صلاحیت کامل داده‎است. مردم مطمین باشند که ما امریکا را از آن تهدیدها حفظ می‎کنیم."

قبل از این، شی جین پینگ رئیس جمهور چین روز شنبه در تماس تیلفونی باهمتای امریکایی خود دونالد ترمپ، تقاضا کرد که امریکا و کوریای شمالی از اظهارات و اقداماتی خوداری کنند که وضعیت را از این بیشتر وخیم می‎سازد.

روزنامه مینجو جوسون چاپ کوریای شمالی در یک مقاله که روز شنبه به نشر رسیده گفته‎است که اردوی این کشور توان مقابله با هرگونه حمله امریکا را دارد.

XS
SM
MD
LG