لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۷:۰۴

واکنش وزارت دفاع به گزارش سیگار: در بخش آموزش نیروهای افغان توجه می‌شود


وزارت دفاع افغانستان در واکنش به گزارش جدید سیگار می‌گوید تلاش‌ها برای ایجاد تغییرات در برنامه آموزشی نیروهای امنیتی افغان ادامه دارد و برای رفع کاستی‌ها در بخش آموزش نیروهای امنیتی افغان توجه می‌شود.

این در حالیست که سیگار یا اداره سرمفتش خاص امریکا برای بازسازی افغانستان در گزارش تازه‌اش گفته که تلاش امریکا برای آموزش نیروهای امنیتی افغان با مشکل روبروست.

اما دولت وزیری سخنگوی وزارت دفاع افغانستان روز جمعه در صحبت با رادیو آزادی گفت، با آنکه نیروهای امنیتی افغان آموزش‌های خوبی فرا گرفته و از همین بابت به کامیابی‌های نیز دست یافته‌اند، اما برای مشخص ساختن مشکلات در این بخش یک کمیسیون مشترک با ایالات متحدۀ امریکا کار را آغاز کرده‌است.

آقای وزیر گفت:

دولت وزیری: نیروهای امنیتی افغان آموزش‌های خوبی فرا گرفته و از همین بابت به کامیابی‌های نیز دست یافته‌اند.
دولت وزیری: نیروهای امنیتی افغان آموزش‌های خوبی فرا گرفته و از همین بابت به کامیابی‌های نیز دست یافته‌اند.

"همیشه برای اصلاحات ضرورت وجود دارد، امکان ندارد همه چیز کامل باشد. نظر به وقت همه تغییرات باید آورده شود، یک کمیسیون مشترک با تفاهم با ایالات متحدۀ امریکا ساخته شده تا به تغییراتی که در بخش آموزش نیروهای افغان ضرورت باشد آن را وارد کند و در پلان چهار ساله به گونۀ جدی روی آن کار می‌شود."

سیگار در این گزارش خواهان ایجاد برخی تغییرات در برنامه آموزش نیروهای افغان شده و گفته اگر تغییرات وارد نشود میلیاردها دالر کمک امریکا در این بخش به هدر خواهد رفت.

در این گزارش گفته شده که امریکا بخاطر مشکلات موجود در افغانستان نتوانسته پیچیدگی‌ها در برنامه آموزشی نیروهای افغان را تخمین کند.

در این گزارش به نقل از جان سوپکو سرمفتش خاص امریکا در امور بازسازی افغانستان آمده که در برخی موارد یک افسر امریکایی با دیدن برنامه‌های مشخص تلویزیون سعی کرده تا بیآموزد چه چیزی را به نیروهای امنیتی افغان آموزش دهد.

در ادامه آمده که در شرق افغانستان دیده شده که یک پیلوت هلیکوپتر مربوط به اردوی ایالات متحده امریکا برای یک افسر پولیس افغان آموزش داده‌است.

در این میان برخی از آگاهان نظامی می‌گویند که ایالات متحده امریکا باید با یک پلان منظم و در تفاهم با سکتور امنیتی افغانستان نیروهای امنیتی را آموزش دهد.

امرالله امان یکی از این آگاهان به رادیو آزادی گفت، مشکلات در این بخش سبب نبود ظرفیت و نواقص در تعلیمات نظامی در این بخش شده‌است.

وی افزود:

امرالله امان یکی از این آگاهان مسایل نظامی
امرالله امان یکی از این آگاهان مسایل نظامی

"فرضاً ایالات متحده امریکا به قوای هوایی وعده کرد که یک صد و چند بال طیاره کمک می‌کند پس باید آموزش برای این کار حدود دو سال قبل آغاز می‌شد اما اگر اول طیاره را می‌فرستد و سپس افراد را در این بخش آموزش می‌دهند پس این اشتباه کاری دوستان بین‌المللی ما هستند."

به اساس گزارش اخیر سیگار، یا ادارۀ سرمفتش خاص امریکا برای بازسازی افغانستان در سال ۲۰۱۶ میلادی ۷۸۸۵ نیروی امنیتی افغان کشته و ۱۱ هزار و ۷۷۷ تن دیگر‌ شان زخمی شده‌اند.

سرمفتش خاص امریکا با اشاره به افزایش ۳۵ درصدی این تلفات نسبت به سال ۲۰۱۵، تأکید کرده که باید کار بهتری برای کمک با این نیروها انجام شود.

سحرلیوال

XS
SM
MD
LG