لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۹ حمل ۱۴۰۳ کابل ۱۰:۳۷

دونالد ترمپ قیودات بر قوماندانان امریکایی در افغانستان را رفع کرده‌است


رئیس جمهور امریکا می‎گوید، برای فراهم آوری سهولت بیشتر قیودات بر قوماندانان نظامی ایالات متحده در افغانستان را رفع کرده و صلاحیت‎های آن‎ها را بیشتر ساخته‎است.

دونالد ترمپ که دیروز در نشست رهبران نظامی در قصر سفید صحبت می‎کرد گفت که نظامیان در ساحه از این اقدام خرسند اند.

ترمپ در صحبتی با رهبران نظامی این کشور یک بار دیگر در مورد افغانستان صحبت کرده و گفته‎است که پیشاپیش، محدودیت‎های قبلی را از سر راه برداشته‎است.

ترمپ: در افغانستان، من محدودیت را رفع کرده‎ام.
ترمپ: در افغانستان، من محدودیت را رفع کرده‎ام.

رئیس جمهور ترمپ در جریان دیدار دیروز در قصر سفید در این مورد بیشتر توضیح داده گفت:

"در افغانستان، من محدودیت را رفع کرده‎ام و صلاحیت‎های فرماندهان را در میدان جنگ افزایش داده‎ام. شما این را به خوبی می‎دانید و هر یک شما در این اتاق در مورد این اقدام که سرانجام عملی شد، خرسند هستید."

درین حال، تورن جنرال دولت وزیری سخنگوی وزارت دفاع افغانستان روز جمعه به رادیو آزادی گفت که دادن صلاحیت‎های بیشتر و رفع قیودات بر فرماندهان نظامی در افغانستان بر عملیاتی نیروهای افغان تاثیر زیاد داشته و در جبهات جنگ تغییراتی زیاد آمده و عملیات نظامی نیروهای افغان هم افزایش یافته‎اند.

وی افزود:

"در بیست روز و یا یکماه قبل در جبهات جنگ تغیراتی زیاد آمده، مورال دشمن ضعیف شده و در تمام جبهات روبه شکست اند. قبلاً، در جریان عملیات امکانات هوایی ما اندک بود. اکنون قوای هوایی ما تقویت شده و حمایت قاطع هم کمک می‎کند. بناً تاثیرات آن در جبهات جنگ و همه حالات افغانستان خیلی زیاد است."

سخنگوی وزارت دفاع افغانستان در ادامه صحبت خود با رادیو آزادی گفت، قبل از این طرزاالعمل طوری بود که وزارت دفاع اهداف هوایی را به نیروهای بین المللی ( ماموریت حمایت قاطع و یا قوای امریکایی) می‎داد و اما بگفته وی نیروهای بین المللی در اجرای حملات هوایی دست آزاد نداشتند.

بگرام
بگرام

تورن جنرال دولت وزیری افزود:

"بعد ازاعلان استراتژی جدید امریکا به هر تعداد اهداف هوایی که از طرف سوق و اداره ملی نظامی به نیروهای بین المللی داده شوند، آن‎ها بالای این اهداف عملیات می‎کنند. یعنی تغییرات بزرگی است که در ساحه هوایی به ما کمک می‎شود."

رئیس جمهور ترمپ قبلاً گفته‎است که مدیریت ذره بینی جنگ از واشنگتن جلو پیروزی را می‎گیرد.

او افزوده بود که صلاحیت نیروهای امریکایی در افغانستان را به هدف نشان گرفتن شبکه‎های تروریستی و جنایتکار در افغانستان افزایش داده‎است.

رئیس جمهور ترمپ هنگام اعلام استراتژی جدیدش در مورد افغانستان و جنوب آسیا در هفته آخر ماه اگست گفت که حضور نیروهای امریکایی در افغانستان به جدول زمانی نه بلکه به شرایط بستگی دارد.

XS
SM
MD
LG