لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
سه شنبه ۲۸ حمل ۱۴۰۳ کابل ۱۰:۱۵

فرانس پرس: پاکستان از وزیر خارجه امریکا استقبال سرد کرد


وزیر خارجه ایالات متحده امریکا برای ملاقات و گفت‌وگو با مقام‌های پاکستانی امروز سه شنبه به پاکستان رسید.

طیاره حامل وزیر خارجه ایالات متحده امریکا امروز در میدان هوایی نظامی پاکستان در شهر راولپندی نشست کرد.

گزارش خبرگزاری فرانسه استقبال رکس تیلرسن را در پاکستان سرد خوانده و گزارش داده که پاکستان برای استقبال از وزیر خارجه امریکا یک مقام میان رتبه وزارت خارجه کشورش را فرستاد.

بر اساس گزارش فرانس پرس، کاروان موتر هایکه برای بدرقۀ وزیر خارجه امریکا به میدان هوایی نظامی راولپندی آمده بود به سوی اسلام آباد پایتخت سفر کرد جایکه قرار است رکس تیلرسن با شاهد خاقان عباسی صدراعظم، جاوید قمر باجوه لوی درستیز پاکستان ملاقات کند.

پیش از این گفته شده بود که رکس تیلرسن با یک پیام جدی به پاکستان می‌رود.

وزیر خارجه امریکا که روز گذشته در افغانستان بود در یک نشست خبری گفت، در جریان سفر یکروزه‌اش به اسلام آباد روی پناهگاه‌های امن تروریستان در مناطق قبایلی این کشور و همچنان در مورد کشاندن طالبان به میز مذاکره به گونۀ جدی با مقام‌های پاکستانی صحبت خواهد کرد.

مقام‎های پاکستانی گفته‎اند، با آن‌که روابط میان اسلام‌آباد و واشنگتن پس از اعلام استراتژی جدید امریکا برای افغانستان و جنوب آسیا سرد شده‎است، اما اسلام‌آباد خواهان ادامه برقراری تماس‎ها با امریکاست.

یک مقام پاکستانی که نخواسته‎است نامش گرفته شود به خبرگزاری جرمنی گفته‎است، کشورش غور می‎کند که تا چی حد می‎تواند علیه گروه‎های افراطی مسلح اقدام کند.

این مقام همچنان گفته‎است، مقام‎های پاکستانی تلاش خواهند کرد تا به رکس تیلرسن وزیر خارجه امریکا قناعت دهند که پیش از هر گونه اقدام نظامی یکبار دیگر با طالبان مذاکرات شود، به‌گفته این مقام اسلام‌آباد می‎تواند در این زمینه همکاری‎های بیشتر کند.

رکس تیلرسن روز گذشته در یک کنفرانس خبری که در جریان سفر غیر منتظره خود به کابل داشت، گفت که روابط امریکا با پاکستان مشروط به همکاری‌های آن کشور در پروسه صلح افغانستان خواهد بود.

اسلام آباد
اسلام آباد

رکس تیلرسن همچنان گفت که بار دیگر مشروط بودن روابط و کمک‌ها را به مقام‌های پاکستانی واضح خواهد ساخت.

آقای تیلرسن همچنان افزود که هدف استراتژی امریکا همین است که پاکستان از حمایت طالبان و گروه‌های تروریستی دست بردارد.

دونالد ترمپ رئیس جمهور امریکا در ۲۳م ماه اگست امسال استراتژی جدید کشورش را برای افغانستان و جنوب آسیا اعلام کرد.

همچنان انتظار می‎رود که وزیر خارجه امریکا پس از دیدارش با مقام‎های پاکستانی به هند سفر کند و فردا با سوشما سواراج همتای هندی خود ملاقات نماید.

تیلرسن روز گذشته در کابل در مورد روابط واشنگتن با دهلی نو گفت، روابط امریکا با هند محدود به منطقه نبوده بلکه اهمیت استراتژیک دارد.

XS
SM
MD
LG