لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
سه شنبه ۴ ثور ۱۴۰۳ کابل ۱۰:۱۶

صدراعظم هند از پروسۀ صلح به رهبری و مالکیت افغان‌ها پشتیبانی کرد


صدراعظم هند دیروز سه شنبه دوم عقرب در ملاقات با رئیس جمهور افغانستان گفت، کشورهای منطقه باید با تروریزم به‌طور صادقانه مبارزه کنند و پناهگاه‌های امن تروریستان را نابود سازند.

نریندرا مودی از پروسۀ صلح به رهبری و مالکیت افغان‌ها پشتیبانی نموده، از طریق شبکۀ تویتر از ملاقات با رئیس جمهور افغانستان ابراز خوشنودی کرده‌است.

آژانس خبری "دی. پی. ای" جرمنی از قول راوش کمار سخنگوی وزارت خارجۀ هند می‌نویسد که گفته است، رئیس جمهور غنی و نریندرا مودی روی مسایل مختلف همکاری‌های دو جانبه، منطقوی و جهانی صحبت نموده، تأکید کرده‌اند که اهریمن تروریزم را از بین خواهند برد.

صدراعظم هند گفته است، حکومت و ۱،۲ میلیارد مردم آن کشور در تمامی عرصه‌ها در کنار دولت و مردم افغانستان خواهند بود.

ارگ ریاست جمهوری افغانستان می‌گوید، رئیس جمهور غنی و آقای مودی، روی فرصت‌های به ‌وجود آمده بعد از اعلان استراتژی جدید امریکا در مورد افغانستان و جنوب آسیا صحبت نموده، تطبیق آن را برای تأمین صلح و ثبات دوامدار در افغانستان و منطقه مهم خوانده‌اند.

به گفته ارگ ریاست جمهوری افغانستان، آقای غنی و نریندرا مودی با اشاره به اهمیت بندر چابهار، از رسیدن اولین محمولۀ گندم به این بندر استقبال کرده گفته اند، افغانستان، هند و ایران باید به‌گونۀ مشترک تلاش‌های شان را برای بهره‌گیری بیشتر از این بندر، سرعت بخشند.

محمد اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان که دیروز سه شنبه «۰۲ عقرب ۱۳۹۶» برای یک سفر یک روزه به دهلی جدید رفته بود با رئیس جمهور و وزیر خارجۀ هند نیز ملاقات کرده است.

به نوشتۀ نشریه خبری آنلاین "فرست پوست" هند، رام نات کوویند رئیس‌ جمهور هند در جریان ملاقات با رئیس جمهور غنی در قصر ریاست‌جمهوری آن کشور، با نکوهش شدید از حملات تروریستی اخیر در افغانستان، گفته است هند که از ده‌ها سال به این‌سو قربانی تروریزم فرا مرزی و به حمایت دولت‌ها بوده‌است، به‌طور کامل روی تلاش‌ها به‌خاطر تأمین صلح برای مردم افغانستان تأکید می‌کند.

رئیس جمهور هند از پرواز های جاری بین کندهار و دهلی جدید نیز ابراز خوشی کرده گفته است، شهرهای مزار شریف و هرات نیز از طریق هوا با دهلی وصل شده‌اند.

XS
SM
MD
LG