لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
سه شنبه ۴ ثور ۱۴۰۳ کابل ۱۱:۵۹

نیکلسن: تا هنوز در برخورد پاکستان روی حمایت از شورشیان تغییر دیده نمی‎شود


جان نیکلسن جنرال ارشد امریکایی در افغانستان می‎گوید، در زمینه حمایت از شورشیان مسلح، تا هنوز در برخورد پاکستان تغییر دیده نمی‎شود.

این اظهارات جنرال جان نیکلسن قوماندان عمومی نیروهای امریکایی و ناتو در حالی صورت گرفته‎است که به‌شمول رئیس جمهور امریکا برخی مقامات عالی‌رتبه آن کشور به‌طور جدی از پاکستان خواسته‎اند که به‌شمول شبکه حقانی گروه‎های مسلحی را سرکوب کند که در کشورهای همسایه حملات را انجام می‎دهند.

جنرال جان نیکلسن دیروز (سه شنبه) به خبرنگاران گفت:

"ما با پاکستانی‎ها به‌طور مستقیم و روشن صحبت کرده‎ایم، ولی تا هنوز از جانب آن‎ها تغییرات عملی را مشاهده نکرده‎ایم."

آقای نیکلسن همچنان گفته‎است، هنوز هم امیدوارند که پاکستان بر ضد گروه‌های تروریستی عمل کند که به این‌سوی خط دیورند به افغانستان برای حملات عبور می‎کنند.

آژانس خبری رویترز از قول جنرال جان نیکلسن می‎نویسد که گفته‎است، به عقیدۀ وی رهبران ارشد طالبان هنوز هم در پاکستان بوده، رهبران سطوح پائین آن‎ها در افغانستان اند.

مقامات پاکستان به تکرار این نوع ادعاها را رد کرده می‎گویند، در مبارزه با تروریزم با ایالات متحده امریکا همکاری می‎کند.

بر اساس یک خبر دیگر جنرال جان نیکلسن قوماندان ارشد نیروهای امریکایی و ناتو می‎گوید، تعداد زیاد عساکر امریکایی گزمه‎های مشترک را با نیروهای امنیتی افغانستان آغاز می‎کنند، تا در سال ۲۰۱۸ میلادی طالبان را به عقب برانند.

به‌گفته نیکلسن، در سال آینده در فصل جنگ‎ها در افغانستان، بیش از هزار نظامی امریکایی در خطوط مقدم در عملیات محاربوی سهم خواهند گرفت.

در سال آینده در فصل جنگ‎ها در افغانستان، بیش از هزار نظامی امریکایی در خطوط مقدم در عملیات محاربوی سهم خواهند گرفت.

آقای نیکلسن گفته‎است، عساکر امریکایی در سطح کندک‌ها با نیروهای افغان همراهی می‎کنند.

او دیروز (سه شنبه) در صحبت با خبرنگاران گفت، در سال جاری تعدادی اندک عساکر امریکای در این‌گونه مأموریت‎ها در افغانستان سهیم بودند، اما تعداد آن‎ها به‌طور غیر مترقبه افزایش خواهد یافت.

جنرال نیکلسن پیش‌بینی کرده‎است که در دو سال آینده، نیروهای امنیتی افغانستان بالای ۸۰ درصد مناطق مسکونی این کشور کنترول خواهند داشت.

در حال حاضر حکومت افغانستان بالای ۶۵ درصد قلمرو این کشور کنترول دارد.

XS
SM
MD
LG