لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۱۰:۵۴

دانش: تفکر داعشی نزد پیراوان مذاهب سنی و شیعه در افغانستان وجود ندارد


معاون دوم ریاست جمهوری افغانستان می‎گوید، داعش یک گروه تروریستی خارجی بوده و تفکر این گروه مخالف اسلام است.

سرور دانش تفکر داعشی را انحراف از اسلام خوانده می‎گوید که گروه داعش در حال حاضر مبدل به ابزار خشونت علیه همه مسلمانان و بشریت شده‎است.

وی روز پنجشنبه «۹قوس۱۳۹۶» در نشست علمی و فرهنگی در رابطه به شخصیت بی بی خدیجه کبرا در کابل گفت تفکر داعشی نزد پیروان مذاهب شیعه و سنی در این کشور وجود ندارد.

سرور دانش
سرور دانش

او افزود:

"امروزه تفکر داعشی و یا تکفیری که در گذشته‎های تاریخ ما بنام خارجی گری یاد شده در کتابی گفته شده بود که گروه خوارج از بین رفته اما اندیشه آن میان مسلمانان باقی مانده‎است اما متاسفانه که خود این گروه از نو زنده شده و خود این اندیشه داعشی مبتنی بر این اصل است که گروه‎های اسلامی هیچ نقطه مشترک باهم ندارند."

معاون دوم ریاست جمهوری همچنان گروه داعش را یک گروه تروریستی بین المللی خواند.

وی گفت آنچه امروز در دنیای اسلام به عنوان بازگشت به اسلام اولیه جریان دارد رفتارهای زشت، غیراسلامی و غیر دینی گروه‎ها و اشخاص است که تفسیر نادرست از دین دارند.

آقای دانش این سخنان را در نشست علمی و فرهنگی که در رابطه به شخصیت بی بی خدیجه کبرا همسر پیغمر اسلام «ص» و بزرگداشت از روز میلاد النبی «ص» در کابل برگزار شده بود بیان کرد.

مقامات افغان در حالی گروه داعش را یک گروه تروریستی بین المللی می‎خوانند که اخیرا نگرانی‎ها از فعالیت گروه داعش در برخی مناطق افغانستان وجود دارد.

عملیات علیه داعش در افغانستان
عملیات علیه داعش در افغانستان

در این حال بصیر حقانی رئیس شورای علمای کابل مفکوره داعشی را رد کرده و در باره خوارج می‎گوید:

"در زمان صحابه کرام خوارج موجود بودند که آن‎ها از دایره اسلام خارج بودند و خوارج به کسانی گفته می‎شد که عقیده کفری داشتند، عقیده شان همین بود که اسلام را نمی‎پذیرفتند چیزی که به نفع شان بود آن را می‎پذیرفتن و با عقاید مخالفت می‎کردند."

سرور دانش می‎گوید در حال حاضر به شمول حکومت پیروان مذاهب شیعه و سنی در این کشور تفکر داعشی نداشته و جنگ جاری بنام اسلام به گفته وی در حقیقت ترور، وحشت و کشتن مسلمانان می‎باشد.

گزارش: جاوید حسن زاده

XS
SM
MD
LG