لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۶ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۶:۰۸

برخی اعضای حزب جمعیت حمایت خود از حکومت در از بین بردن جزیره‌های قدرت را اعلام کردند


ریاست جمهوری افغانستان می‌گوید، شماری از اعضای حزب جمعیت در دیدار با رئیس جمهور حمایت خود از حکومت را در از بین بردن به گفته آ‌ن‌ها جزیره‌های قدرت، اعلان کردند.

ریاست جمهوری افغانستان می‌گوید، شورای انسجام حزب جمعیت اسلامی در دیدار با رئیس جمهور اشرف غنی تقاضای کرد که جزیره‌های قدرت را مهار کند.

شورای انسجام حزب جمعیت اسلامی در دیدار با رئیس جمهور اشرف غنی تقاضای کرد که جزیره‌های قدرت را مهار کند.

دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری افغانستان روز دوشنبه اعلان کرد که عطا محمد نور والی بلخ از وظیفه‌اش استعفا داده و رئیس جمهور افغانستان استعفای او را پذیرفته‌است.

پس از آن، حزب جمعیت اسلامی که آقای نور رئیس اجرائیه آن است گفت، منظوری استعفای اعطا محمد نور فیصله یکجانبه بوده و این حزب تصمیم برکناری آقای نور را زمانی قبول می‌کند که رئیس جمهور شرایط حزب جمعیت را بپذیرد.

نجیب آزاد معاون سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان به رادیو آزادی گفت، اعضای شورای انسجام حزب جمعیت اسلامی افغانستان در ملاقات دیروز شان با رئیس جمهور حمایت خود را از فیصله حکومت در ارتباط به از بین بردن جزیره‌های قدرت اعلان کردند.

نجیب الله آزاد
نجیب الله آزاد

او افزود:

"اعضای شورای انسجام حزب جمعیت اسلامی افغانستان گفتند، بر اساس قانون کشور تقرر، تبدیلی و تقاعد یک اصل مهم به شمار می‌رود و آن‌ها از این اصل پشتیبانی می‌کنند. آن‌ها به ملت و دولت افغانستان تعهد کردند که جزیره‌های قدرت باید در داخل و خارج از حکومت وجود نداشته باشند. رئیس جمهور هر فیصله را برای ثبات و بقای افغانستان انجام می‌دهد و از هر حکم وی که در روشنی قانون اساسی و دیگر قوانین نافذه کشور باشد، آن‌ها حمایت می‌کنند."

دفتر ریاست جمهوری در یک خبرنامه جزئیات این دیدار را به نشر رساند.

خبرنامه ارگ بدون این که روی معضله جاری بین حزب جمعیت و حکومت اشاره کند گفت، سید اکرام الدین، قاضی راز محمد دلیلی، پوهنوال رحیم بیگ یعقوبی و غلام فاروق مجروح به نماینده‌گی از دیگر اعضای شورای انسجام حزب جمعیت اسلامی سخنرانی کردند و گفتند که در مسایل مهم باید همه در کنار هم برای تحکیم نظامی کار کنند.

بر اساس اعلامیه ریاست جمهوری، رئیس جمهور غنی خطاب به اعضای شورای انسجام حزب جمعیت اسلامی گفت، افغانستان بی‌ثباتی و عدم موجودیت نظام را تجربه کرده که هیچ گاهی به منفعت کشور نبوده‌است.

رئیس جمهور اشرف غنی افزود، در بخش آوردن اصلاحات همه افغانان به اجماع رسیده‌اند.

XS
SM
MD
LG