لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۲:۳۷

قصر سفید: احتمالاً تا چند روز دیگر اقدامات برای آوردن فشار بر پاکستان اعلان می‌شود


قصر سفید می‌گوید، احتمال قوی وجود دارد که در جریان چند روز آینده، اقدامات برای آوردن فشار بالای پاکستان اعلان شود.

قصر سفید گفته‌است که در ۴۸ ساعت آینده اقدامات خاص برای فشار آوردن علیه اسلام آباد اعلان خواهد شد تا در مبارزه علیه تروریزم تلاش‌های بیشتر نماید.

سارا ساندرز سخنگوی قصر سفید روز دوم جنوری در خطاب به پاکستان گفت آن‌ها می‌دانند که پاکستان برای جلوگیری تروریزم کار زیاد انجام داده می‌تواند و خواهان انجام این کار شد.

امریکا، پاکستان را به بازی دو گانه در جنگ با تروریزم متهم کرده‌است.

در همین حال نیکی هیلی سفیر ایالات متحدۀ امریکا در سازمان ملل‌متحد می‌گوید:

"پاکستان از سال‌ها به این‌سو در جنگ با تروریزم بازی دوگانه کرده‌است. آن‌ها از یکسو با ما کار کرده، در عین حال به تروریستانی پناهگاه امن داده‌اند که در افغانستان بالای ما حمله می‌کنند."

نیکی هیلی
نیکی هیلی

نیکی هیلی روز سه شنبه «۱۲ جدی ۱۳۹۶» در مقر سازمان ملل در نیویارک با اشاره به اظهارات اخیر رئیس جمهور ترمپ در مورد پاکستان و به تعلیق قرار دادن ۲۵۵ میلیون دالر کمک امریکا به این کشور گفت:

"حکومت امریکا ۲۵۵ میلیون دالر کمک با پاکستان را به حالت تعلیق قرار داد و دلیل آن روشن است. پاکستان از سال‌ها به این‌سو بازی دوگانه کرده از یک طرف با ما کار می‌کند، از جانب دیگر برای تروریستانی جا داده است که بالای نیرو های ما در افغانستان حملات را انجام می‌دهند."

به نوشته آژانس خبری رویترز، این اظهارات نیکی هیلی بعد از آن صورت گرفت که دونالد ترمپ رئیس جمهور ایالات متحده امریکا اول جنوری در نخستین روز سال ۲۰۱۸ میلادی از طریق تویتر نوشت، پاداش امریکا در بدل ۳۳ میلیارد دالر کمک در ۱۵ سال گذشته به پاکستان، به غیر از "دروغ و فریب" چیز دیگر نبوده است.

​مقامات ملکی و نظامی پاکستان این اظهارات ایالات متحدۀ را رد کرده، روز سه شنبه دیوید هیل (David Hale) سفیر امریکا در اسلام‌آباد را برای توضیحات در مورد اظهارات اخیر دونالد ترمپ فرا خواندند.

دیوید هیل
دیوید هیل

​نیکی هیلی سفیر ایالات متحدۀ امریکا در سازمان ملل‌متحد همچنان گفته است:

"مسئله تعلیق کمک‌ها به پاکستان با رأی گیری در مورد شهر بیت‌المقدس ارتباط ندارد، بلکه کاملاً با مسئله تأمین پناهگاه‌های امن برای تروریستان در داخل قلمرو پاکستان مرتبط است."

روابط واشنگتن با اسلام‌آباد از سال‌ها به این‌سو با تنش‌ها مواجه است.

امریکا پاکستان را به حمایت از شبکه حقانی متهم کرده می‌گوید، رهبران ارشد طالبان در پاکستان زنده‌گی می‌کنند.

به نوشته آژانس خبری رویترز، امریکا اشاره داده است که کمک به پاکستان را قطع می‌کند و اگر اسلام‌آباد کمک به شبکه حقانی و چشم‌پوشی از فعالیت‌های این گروه را متوقف نکند که از سرحد عبور کرده، در افغانستان حملات را انجام می‌دهند، واشنگتن گام‌های دیگر را نیز خواهد برداشت.

XS
SM
MD
LG