لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۹ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۹:۳۵

نیکی هیلی: روسیه دوست امریکا نیست


نیکی هیلی سفیر امریکا در سازمان ملل متحد
نیکی هیلی سفیر امریکا در سازمان ملل متحد

سفیر امریکا در سازمان ملل متحد می‌گوید، یک موضوع قابل نگرانی که باید واضح ساخته شود این است که روسیه دوست امریکا نیست.

نیکی هیلی دیروز جمعه گفت، شاید موارد موجود باشند که هر دو کشور در آن همکاری کرده بتوانند، ولی تا زمانی‌که حکومت روسیه روی ارزش‌های‌که اکنون به آن باور دارد پافشاری داشته باشد، دوستی میان دو کشور امکان پذیر نیست.

سفیر امریکا در سازمان ملل متحد از سیاست‌های جهانی روسیه انتقاد کرده گفت:

نیکی هیلی سفیر امریکا در سازمان ملل متحد
نیکی هیلی سفیر امریکا در سازمان ملل متحد

"روسیه با حمایت از رژیم بی‌رحم بشار اسد در سوریه با مرتکبین جنایت در حق مردم سوریه دستیاری و معاونت می‌کند و هر تلاش ملل متحد برای مسئول قرار دادن بشار اسد را ویتو می‌کند. روسیه یک اتحاد و همبستگی بسیار نزدیک با ایران هم دارد و در برابر تفتیش و بازرسی شدید در زمینه اتُمی ایران را محافظت می‌کند."

سفیر امریکا در سازمان ملل متحد به الحاق شبه جزیرۀ کریمیای اوکراین توسط روسیه نیز اشاره کرده گفت که مسکو این قسمت خاک اوکراین را به طور غیر قانونی با خود ملحق ساخته‌است.

نیکی هیلی افزود که مسکو از رژیم فاسد و غیر مشروع وینزویلا حمایت نموده و در انتخابات اخیر ریاست جمهوری امریکا نیز مداخله کرده‌است.

نیکی هیلی افزود که او نمی‌داند که روسیه از مداخله در انتخابات سال ۲۰۱۶ امریکا چه توقع داشت ولی از نتایج آن خوش نیست.

او خاطر نشان ساخت که حکومت رئیس جمهور ترمپ نسبت به حکومت‌های دیگر امریکا موضع‌گیری شدیدتری در برابر روسیه اتخاذ کرده‌است.

این در حالیست که وزارت خزانۀ امریکا هفته گذشته لیست نام‌های ده‌ها تن از مقامات و افرادی‌که ثروت و قدرت خود را به دلیل ارتباط با رئیس جهمور پوتین بدست آورده‌اند، منتشر ساخت.

دمیتری پسکوف سخنگوی رئیس جمهور پوتین و ۳۱ وزیر، صدراعظم دمیتری مدودف ، سرگئی لاوروف وزیر خارجه و شماری از مقامات ارشد استخبارات روسیه در این فهرست شامل اند.

نام میلیونرهای چون علی شیرعثمانوف، میخائیل پروخوروف و یفگینی کاسپیرسکی هم در این لیست دیده می‌شود.

هر چند حکومت امریکا یک گزارش در این باره به کانگرس فرستاده ولی گفته‌است که کدام پلان افزایش تعزیرات بر روسیه در آینده نزدیک را ندارد.

XS
SM
MD
LG