لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۴:۵۲

پلان پیشکش شده امنیتی کابل برای رئیس جمهور!


در حالی‎که کابل در این اواخر شاهد حملات مرگبار بود، ارگان‎های امنیتی و دفاعی بخاطر تامین امنیت سرتاسری پایتخت پلان جدیدی را تدوین نموده‎اند.

وزارت داخله افغانستان می‎گوید که پلان جامع امنیتی برای شهر کابل و ولسوالی‎ها تکمیل شده و تمامی جوانب امنیتی در نظر گرفته شده‎اند.

نصرت رحیمی معاون سخنگوی این وزارت روز یکشنبه «۱۵دلو۱۳۹۶» به رادیو آزادی گفت که این پلان از سوی مراجع امنیتی مشترکا ترتیب شده و امروز به ریاست جمهوری فرستاده شد.

رحیمی گفت که آنان اطمینان دارند که با تطبیق این پلان نگرانی‎ها در زمینه امنیت رفع می‎شوند.

نصرت رحیمی
نصرت رحیمی

او افزود:

"روی یک پلان جامع به شهر کابل و ولسوالی‎ها بخصوص راه‎های عبوری به شهر، کار صورت گرفته که تمامی جوانب اوپراتیفی، استخباراتی و کشفی در نظر گرفته شده و به ریاست جمهوری فرستاده شده‎است."

آقای رحیمی می‎گوید که این پلان روز یکشنبه به ریاست جمهوری سپرده شد و پس از تائید رئیس جمهور قابل تطبیق است.

وی می‎گوید که در این پلان نه تنها راه‎های جلوگیری از حملات تروریستی برجسته شده بلکه با تطبیق این پلان جرایم جنایی نیز کاهش خواهند یافت.

رئیس جمهور غنی روز جمعه در یک نشستی گفت که نهادهای امنیتی و دفاعی به روز یکشنبه پلان امنیتی کابل را به وی می‎سپارند.

در حالی بالای یک پلان امنیتی کابل کار صورت می‎گیرد که مخالفان مسلح در یک ماه گذشته چندین حمله را بالای نقاط مهم و مزدحم شهر کابل راه اندازی کردند.

حمله بالای هوتل انتر کانتیننتال، شش درک، چهاراهی صدارت، جزوتام فرقه ۱۱۱ اردوی ملی که طالبان و داعش مسئولیت این حملات را بدوش گرفتند، ۵۰۰ کشته و زخمی برجا گذاشت.

یک روز پس از حمله موتر بمب
please wait
Embed

No media source currently available

0:00 0:02:13 0:00

از سوی هم انور خان اوریاخیل عضو کمیسیون امنیت داخلی ولسی جرگه می‎گوید که در کنار این پلان، مهم است که هماهنگی بیشتر میان نیروهای امنیتی ایجاد شود و برای تطبیق پلان کار جدی صورت گیرد.

آقای اوریاخیل گفت که با توجه به تکتیک‎های جدید مخالفین مسلح به یک پلان نیاز است که استوار بر تکنالوژی جدید باشد.

او افزود:

"جنگ و استراتژی جنگ نسبت به گذشته متفاوت شده‎است، ما برای تامین امنیت باید از تکنالوژی جدید استفاده کنیم، تا کارها مفید واقع شود در کنار پلان سیستمی ایجاد شود که کار به اهل آن سپرده شود و در بخش امنیتی کدرهای مسلکی گماشته شود."

با این همه سید عبدالرحمان هاشمی عضو شورای ولایتی کابل می‎گوید که پیش از این نیز پلان امنیتی برای کابل موجود بود اما نیاز است برای تطبیق این پلان هماهنگی ایجاد شود.

هاشمی به رادیو آزادی گفت که برای تامین امنیت و ثبات به همکاری مردم نیز نیاز است.

گزارش: نورالله شایان

XS
SM
MD
LG