لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۶ ثور ۱۴۰۳ کابل ۱۰:۰۴

مقامات: ۴ جنگجوی داعش در جوزجان کشته و یک زن فرانسوی بازداشت شده‌است


در یک عملیات شبانه نیروهای ویژه افغان وامریکایی در ولسوالی درزاب ولایت جوزجان ۴تن ازجنگجویان داعش کشته شده ویک زن فرانسوی اسیراین نیروها شده است.

مسئولان امنیتی ولایت جوزجان می‎گویند که این عملیات شبانه کماندوهای نیروهای ویژه افغان و امریکایی به هدف از بین بردن لانه‎های هراس افگنان با آغاز سال نو خورشیدی در ولسوالی درزاب این ولایت صورت گرفته‎است.

فقیر محمد جوزجانی قوماندان امنیه جوزجان به روز جمعه ۳ حمل ۱۳۹۷ به رادیو آزادی گفت که این عملیات به هدف از بین بردن مراکز داعش در قریه سردره و علقانی ولسوالی درزاب از سوی کماندوهای افغان و امریکایی انجام یافته‎است.

نیروهای افغان
نیروهای افغان

جوزجانی گفت:

"شب گذشته یک عملیات ویژه در ولسوالی درزاب از سوی قطعات خاص صورت گرفت در نتیجه دو تن ازبکستانی و دو تن داعشی محلی کشته شده و یک خانم فرانسوی که برای دهشت افگنی برای زنان محل آموزش نظامی می‎داد بدست قطعات خاص کماندو اسیر گردیده و کماندوها آن را با خود بردند."

قوماندان امنیه جوزجان می‎گوید تا هنوز از جریان دستگیری خانم فرانسوی معلومات در دست نیست اما افزود هرگاه جزئیات بدست آمد با رسانه‎ها شریک می‎سازد.

این در حالیست که یک منبع در ریاست امنیت ملی افغانستان به رادیو آزادی گفت که در جریان عملیات در ولسوالی درزاب ولایت جوزجان ۵ عضو داعش به شمول یک زن فرانسوی بازداشت شده‎اند.

جوزجان
جوزجان

در همین حال باز محمد داور ولسوال اسبق درزاب گفت که در این ولسوالی نزدیک به ۵۰۰ داعشی داخلی و خارجی بر ضد دولت فعالیت دارند که رهبری آن را قاری حکمت یکتن از قوماندانان داعش از خود محل به عهده دارد.

داور می‎گوید:

"قرار چشم دیدها در بین این گروه مردان و زنان آموزگار قوی حرفوی نظامی حضور دارند که از آن جمله یک خانم فرانسوی را کماندوها دستگیر کرده با خود بردند."

این در حالیست که قوماندانی کماندوی زون شمال یک هفته قبل از تجلیل از مراسم نوروز به رسانه‎ها از آغاز عملیات تهاجمی علیه مخالفان مسلح دولت در ولسوالی درزاب در سال نو خورشیدی خبر داده بود.

گزارش: عالم رحمانیار

XS
SM
MD
LG