لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۳۱ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۲:۵۳

معین وزارت خارجه امریکا برای گفتگو روی مبارزه علیه تروریزم وارد پاکستان شد


آلیس ولز معین وزارت خارجه امریکا وارد پاکستان شده‎است.

هدف این دیدار خانم ولز گفتگو با رهبران پاکستان روی روابط دوجانبه و مبارزه علیه تروریزم می‎باشد.

وزارت خارجه امریکا در اعلامیۀ گفته‎است، معین وزارت خارجه امریکا در امور جنوب آسیا که ناوقت دیروز به اسلام‌آباد رسید با چندین مقام ارشد حکومت پاکستان، سازمان‎های بین‌المللی و اعضای سکتور خصوصی این کشور ملاقات می‎کند.

آلیس ولز
آلیس ولز

قرار است خانم ولز روی استراتژی کشورش برای پاکستان و جنوب آسیا و تعهدات ارائه شده پاکستان برای محو گروه‎های تروریستی موجود در این کشور صحبت کند، گروه‌های که به‌گفته مقامات امریکایی و حکومت افغانستان، در خاک پاکستان پناهگاه امن داشته و حملاتی را در افغانستان انجام می‎دهند.

سفر خانم ولز به اسلام‌آباد در حالی صورت گرفته‌است که مقام‌های پاکستانی از نشستی که پیرامون صلح افغانستان به روز سه شنبه به میزبانی تاشکند دایر شد، استقبال کردند.

خواجه آصف وزیر خارجه پاکستان در یک کنفرانس مطبوعاتی در تاشکند گفت که برای گفتگو با حکومت افغانستان و قطع جنگ، طالبان باید زیر فشارهای مشترک قرار گیرند.

این مقام پاکستانی همچنان طرح صلح را که اخیراً از سوی رئیس جمهور اشرف غنی به طالبان پیشنهاد شد، مورد ستایش قرار داد.

دیدار معین وزارت خارجه امریکا از پاکستان و صحبت‌ها در مورد مبارزه صادقانه علیه تروریستان در حالی صورت می‌گیرد که اداره رئیس جمهور دونالد ترمپ چندین بار اسلام‌آباد را به حمایت از گروه‌های تروریستی مستقر در قلمرو آن کشور متهم کرده‌است.

اتهامی که اسلام‌آباد آن را همواره رد می‌کند.

وزارت خارجه امریکا در ماه جنوری گفت کمک‎های ۹۰۰ میلیون دالری امنیتی برای پاکستان را بعد از آن به حال تعلیق در می‎آورد که ترمپ پاکستان را مورد انتقاد شدید قرار داد.

XS
SM
MD
LG