لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
سه شنبه ۲۸ حمل ۱۴۰۳ کابل ۱۰:۲۹

توافق اسلام‌آباد و واشنگتن روی اقدام علیه تمامی گروه‌های شورشی


وزارت خارجه پاکستان می‎گوید، اسلام‌آباد و واشنگتن توافق کردند تا علیه تمامی گروه‎های شورشی که پاکستان و در همسایگی آن افغانستان را هدف قرار می‎دهند، اقدام کنند.

وزارت خارجه پاکستان با نشر یک اعلامیه به روز پنجشنبه گفت که این توافق در دیدار میان معاون وزیر خارجه امریکا و همتای پاکستانی‎اش صورت گرفت.

با آنکه مقام‎های پاکستانی جزئیات بیشتر از ملاقات‎های خانم آلیس ولز با رهبران این کشور را ارائه نکرده‎اند، اما پیش از این وزارت خارجه امریکا در اعلامیۀ گفت که آلیس ولز به اسلام‌آباد رفته تا با مقام‎های آن کشور روی استراتژی واشنگتن برای افغانستان و جنوب آسیا و همچنان تعهدات ارائه شدۀ اسلام‌آباد برای محو گروه‎های تروریستی موجود در این کشور صحبت کند.

ترمپ: پاکستان باید اقدامات جدی را علیه گروه‎های شورشی روی دست گیرد.
ترمپ: پاکستان باید اقدامات جدی را علیه گروه‎های شورشی روی دست گیرد.

سفر خانم ولز به اسلام‌آباد در حالی صورت گرفته‎است که مقام‎های پاکستانی از نشستی که پیرامون صلح افغانستان به روز سه شنبه به میزبانی تاشکند دایر شد، استقبال کردند.

خواجه آصف وزیر خارجه پاکستان در یک کنفرانس مطبوعاتی در تاشکند گفت که برای گفتگو با حکومت افغانستان و قطع جنگ، طالبان باید زیر فشارهای مشترک قرار گیرند.

این مقام پاکستانی همچنان طرح صلح را که اخیراً از سوی رئیس جمهور اشرف غنی به طالبان پیشنهاد شد مورد ستایش قرار داد.

دیدار معین وزارت خارجه امریکا از پاکستان و صحبت‎ها در مورد مبارزه صادقانه علیه تروریستان در حالی صورت گرفت که اداره رئیس جمهور دونالد ترمپ چندین بار اسلام‌آباد را به حمایت از گروه‎های تروریستی مستقر در قلمرو آن کشور متهم کرده‎است.

اسلام‌آباد
اسلام‌آباد

اتهامی که اسلام‌آباد آن را همواره رد می‎کند.

دونالد ترمپ رئیس جمهور امریکا در هنگام اعلام استراتژی جدید کشورش به افغانستان و جنوب آسیا گفت که پاکستان باید اقدامات جدی را علیه گروه‎های شورشی روی دست گیرد که در آن کشور مستقر بوده و حملات را بالای نیروهای خارجی و افغان انجام می‎دهند.

همچنان وزارت خارجه امریکا در ماه جنوری امسال گفت که کمک‎های ۹۰۰ میلیون دالری امنیتی برای پاکستان را به حال تعلیق می‎آورد، زیرا اسلام‌آباد در امر مبارزه با تروریزم اقدامات بسنده را روی دست نگرفته‎است.

XS
SM
MD
LG