لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۷ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۸:۱۳

هشدار سفارت روسیه در بریتانیا برای شهروندان‌اش!


سفارت روسیه در لندن
سفارت روسیه در لندن

سفارت روسیه در بریتانیا به شهروندان این‌کشور که به بریتانیا سفر می‌کنند هشدار داده که باید در برابر توجه بیشتر سازمان‌های انتظامی و امنیتی بریتانیا آماده شوند.

سفارت روسیه افزوده‌است که ممکن است شهروندان روسیه در بریتانیا به گونۀ غیر قابل پیش‌بینی به بهانه‌های به گفتۀ سفارت ساختگی به منظور بررسی کامل و جستجو در هنگام ورود و خروج از بریتانیا توقف داده شوند یا این‌که دستگیر گردند.

پیش ازین، وزارت خارجۀ روسیه گفت که بریتانیا باید بیش از ۵۰ دیپلومات خود را ازین کشور بیرون کند.

این اقدام پس از آن روی دست گرفته شد که بریتانیا، ایالات متحده و متحدان اروپایی‌شان در حمایت از بریتانیا، شماری زیادی از دیپلومات‌های روسی را در اعتراض به مسموم شدن سرگئی اسکریپال یک جاسوس پیشین روس در بریتانیا اخراج کردند.

سرگئی اسکریپال و دخترش یولیا
سرگئی اسکریپال و دخترش یولیا

اسکریپال و دخترش یولیا در چهارم ماه مارچ در شهر سالزبری بریتانیا در حالت بیهوشی یافت شدند.

بریتانیا گفته که این دو تن به دستور حکومت روسیه توسط ماده کیمیاوی زهراگین که رشته‌های عصبی را فلج می‌کند، مسموم شده‌اند. اما مسکو این اتهام‌ها را رد کرده‌است.

اسکریپال، افسر استخبارات نظامی سابق روسیه که پس از محکوم شدن به افشای اطلاعات در مورد جاسوس‌های روس در کشورهای مختلف اروپایی در مسکو زندانی شده بود، در سال ۲۰۱۰ به بریتانیا آمد.

یولیا
یولیا

اسکریپال ۶۶ ساله هنوز هم در وضع صحی وخیم به سر می‌برد اما به گفتۀ مقام‌های صحی بریتانیا دخترش یولیای ۳۳ ساله سریعاً در حال بهبودی است.

مقام‌های روسیه خواهان دسترسی به یولیا اسکریپال شده و گفته‌اند که حق قانونی دارند که او را ببینند چون که در مسکو زنده‌گی می‌کند و برای دیدن پدرش به بریتانیا سفر کرده بود.

وزارت خارجۀ بریتانیا دیروز گفت که حکومت این کشور مطابق با مکلفیت‌های این کشور تحت قوانین داخلی و بین‌المللی در مورد این درخواست غور می‌کند.

XS
SM
MD
LG