لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۳۱ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۷:۵۵

وزارت خارجه: در گفتگوها با هیئت پاکستانی پیشرفت اندکی رونما شده‎است


وزارت خارجه افغانستان می‎گوید، در گفتگوها با هیئت بلند رتبه پاکستان به ریاست تهمینه جنجوعه، پیشرفت اندکی رونما شده‎است، اما مسایل اساسی باقی مانده‎اند که قرار است مذاکرات آینده پیرامون آن ادامه یابند.

به‌گفته مقام‎های افغان، این سومین نشست در باره پلان عمل افغانستان-پاکستان برای صلح و همبستگی به سطح معاونین وزارت خارجه دو کشور می‎باشد.

هیئت بلند رتبه ملکی و نظامی پاکستان دیروز در کابل با مقام‎های افغان روی پروسه صلح و همکاری میان دو کشور بحث و گفتگو کرد.

صبغت احمد معاون سخنگوی وزارت امور خارجه افغانستان گفت، گفتگوی هیئت پاکستانی به رهبری معاون وزیر خارجه این کشور در دیدار با هیئت افغانستان به ریاست حکمت خلیل کرزی معین سیاسی وزارت خارجه بیشتر روی صلح در افغانستان و مواردی می‎چرخید که هر دو کشور بالای آن هماهنگی زیاد داشتند.

احمد: مسایل اساسی حالا هم باقی مانده.
احمد: مسایل اساسی حالا هم باقی مانده.

احمد افزود:

"این سومین نشست پلان عمل افغانستان-پاکستان برای صلح و همبستگی بود، پیشرفت چشمگیری نبود و اما پیشرفت‎های جزئی حاصل شده، مسایل اساسی حالا هم باقی مانده و ما امیدوار هستیم که در آینده بتوانیم این مسایل را حل کنیم."

معاون سخنگوی وزارت امور خارجه افغانستان اضافه کرد، مواردی‎که تا هنوز در آن پیشرفت به میان نیآمده، گفتگوهای صلح و مواردی اند که سبب همبستگی میان افغانستان و پاکستان می‎شود.

به‌گفته احمدی پیشرفت‎ها بیشتر در باره ادامه گفتگوها بود.

گفتگوها بین هیئت‎های افغانستان و پاکستان در حالی با پیشرفت اندک پایان یافت که قرار است هیئتی به ریاست شاهد خاقان عباسی صدراعظم پاکستان روز جمعه به افغانستان سفر کند.

این سفر صدراعظم پاکستان بر اساس دعوت رئیس جمهور اشرف غنی در ارتباط به گفتگوی دولت به دولت صورت گرفته‎است.

جاوید فیصل معاون سخنگوی ریاست اجرائیه حکومت افغانستان در مورد پلان عمل افغانستان-پاکستان برای صلح و همبستگی گفت، هدف این است که اسلام‌آباد با استفاده از نفوذش بر طالبان این گروه را برای مذاکرات صلح افغانستان آماده سازد.

خاقان عباسی
خاقان عباسی

واشنگتن و اسلام‌آبادی پلان عمل افغانستان-پاکستان برای صلح و همبستگی را مشترکاً ترتیب داده‎اند.

همزمان با این، آلیس ولز معاون وزارت خارجه امریکا برای کشورهای آسیای مرکزی و جنوبی در شهر راولپندی، با لوی درستیز اردوی پاکستان روی مسایل صلح افغانستان بحث و گفتگو کرد.

دفتر مطبوعاتی اردوی پاکستان در اعلامیه به نقل از جنرال قمر جاوید باجوه می‎گوید، کشورش به همکاری و کمک در پروسه صلح افغانستان متعهد است.

در اعلامیه آمده که جنرال باجوه همچنان ابراز امیدواری کرده که دیگر جوانب هم به طور مساویانه نقش مثبت را بازی کنند.

خانم ولز از ۲۸م ماه مارچ به این‌سو، به‌خاطر گفتگو با مقام‎های پاکستانی در اسلام‌آباد است.

XS
SM
MD
LG