لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۳۱ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۴:۵۶

فعالان جامعه مدنی بامیان با تحصن کننده‌گان هلمند همصدا شدند


فعالان مدنی بامیان حمایت خود را از حرکت فعالین هلمند اعلام کردند.

تعدادی از فعالین مدنی بامیان طی یک گردهمایی مسالمت‌آمیز در چوک اریکین مرکز بامیان خواستار صلح سرتاسری در کشور شده و حمایت خود را از حرکت دادخواهانه فعالین مدنی هلمند اعلام کردند.

اسماعیل ذکی مسئول دفتر شبکه جامعه مدنی و حقوق بشر بامیان در این مورد گفت:

"ما امروز از حرکت داد‌خواهانه و صلح‌جویانۀ برادران هلمندی خود اعلام حمایت می‌کنیم، زیرا جنگ در سر تا سر افغانستان از مردم قربانی می‌گیرد. هر صدایی که برای ختم جنگ در هر گوشه کشور بلند شود، مردم صلح‌دوست بامیان از آن حمایت می‎کنند."

بامیان
بامیان

با گرم شدن هوا راه‎های مواصلاتی بامیان از طریق ولایت‎های پروان و میدان وردک نا امن‌تر می‎شود و این باعث نگرانی مردم بامیان شده‎است.

به همین دلیل یکی از خواسته‎های معترضین برقراری امنیت در راه‎های مواصلاتی بامیان نیز بود.

وزیر احمد ستیز یکی از فعالین مدنی بامیان در این مورد اضافه کرد:

"راه‎های مواصلاتی بامیان-کابل از دو مسیر میدان-غوربند و مسیر بامیان-دوشی نا امن هستند و مسافرین به‌خاطر آرام از این مسیرها رفت و آمد نمی‎توانند چون افراد مسلح هر از گاهی مسافرین را آزار و اذیت می‌کنند، ما از حکومت قبلاً هم خواستار تأمین امنیت مسیرهای مواصلاتی بامیان شده بودیم و اکنون نیز جداً تقاضا می‌کنیم که امنیت مسیرهای مواصلاتی را تأمین کند."

فعالین مدنی هلمند از ۱۰ روز به این‌سو با برپایی خیمه تحصن از گروه طالبان خواستند که به پروسه صلح بپیوندد و این حرکت دادخواهانه با حمایت فعالین مدنی دیگر ولایات کشور نیز همراه شده که خواست تمام این فعالین مدنی برقراری آتش‌بس بین طرف‎های درگیر جنگ در کشور است.

گزارش: عباس نادری

XS
SM
MD
LG