لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۰:۰۸

امریکا تحریم‌های جدید بالای برخی مقامات، سرمایه‌داران و شرکت‌های روسی وضع کرد


اداره دونالد ترمپ رئیس جمهور امریکا دیروز جمعه بالای ۱۷ مقام ارشد و ۷ تن از سرمایه داران با نفوذ روسیه که گفته می‌شود روابط نزدیک با رئیس جمهور ولادیمیر پوتین دارند، تحریم‌های جدید وضع کرد.

در این میان نام‌های ثروتمندان سرشناس روسی از جمله اولگ دریپاسکا تجار مشهور آهن، الکسی میلر رئیس اجرائیه شرکت گازپروم روسیه و ویکتور ویکسیل برگ سرمایه گذار در بخش المونیم نیز شامل اند

استیفن منوچین
استیفن منوچین

استیفن منوچین وزیر خزانه امریکا دیروز در یک اعلامیه گفت:

"روسیه در سراسر جهان به فعالیت‌های بدخواهانه ادامه داده‌است، مانند اشغال شبه جزیره کریمیا، دامن زدن به درگیری‌ها در شرق اوکراین، تامین سلاح برای رژیم بشار اسد که بالای افراد ملکی بمبادرمان می‌کند، تلاش برای اخلال در دموکراسی غرب و اقدامات خرابکارانه سایبری."

وزارت خارجه روسیه با نشر یک اعلامیه شب گذشته تحریم‌های جدید وضع شده از سوی امریکا را شدیداً محکوم کرده و غیر قانونی خواند.

هم‌چنان آژانس خبری اینترفکس به نقل از سفارت روسیه در امریکا تحریم‌های جدید را یک اشتباه خوانده‌است.

از سوی دیگر نیکولای پاتروشیف رئیس شورای امنیت روسیه دیروز به رسانه‌ها گفت که تحریم‌های جدید امریکا بالای کشورش نمی‌تواند تماس‌ها میان دو کشور را خاتمه ببخشد.

نیکولای پاتروشیف
نیکولای پاتروشیف

وی افزود:

"با توجه به این‌که آن‌ها برخی تحریم‌ها را وضع می‌کنند من چندین بار به ایالات متحده امریکا رفته‌ام، این به این معنی نیست که ما با آن‌ها تعامل نداریم کشور های دیگر هم استند که ما می‌توانیم همراه آن‌ها تعامل کنیم و این مشکل را با کمک حل بسازیم."

ولادیمیر کولوکولتسف وزیر داخله روسیه
ولادیمیر کولوکولتسف وزیر داخله روسیه

در جمع مقام‌های دولتی روسیه که هدف تحریم‌های جدید امریکا قرار گرفته‌اند، ویکتور زولوتوف مخافظ سابق ولادیمیر پوتین، نیکولای پاتروشیف رئیس شورای امنیت و ولادیمیر کولوکولتسف وزیر داخله روسیه شامل اند.

تحریم‌های جدید امریکا شماری از شرکت‌های روسی را نیز هدف قرار داده‌است که در آن شرکت صادر کننده اسلحه روسو بورونی ایکسپورت نیز شامل است.

از سوی دیگر سارا هاکبی سندرز سخنگوی قصر سفید دیروز در یک کنفرانس خبری گفت، امریکا همواره خواهان روابط نزدیک با روسیه است اما این به اقدامات روسیه بستگی دارد.

سارا هاکبی سندرز سخنگوی قصر سفید
سارا هاکبی سندرز سخنگوی قصر سفید

وی گفت:

"همانطوری که رئیس جمهور ترمپ گفته‌است، با روسیه روابط خوب می‌خواهد اما این به برخی از اقدامات روسیه بستگی دارد. در عین حال قسمی‌که دیده می‌شود رئیس جمهور تلاش دارد تا به جدیت‌اش ادامه دهد."

بر اساس تحریم‌های امریکا، دارایی‎های این افراد مسدود و ارتباط تجاری شهروندان امریکایی با آن‌ها ممنوع شده‌است.

تحریم‌های تازه بالای روسیه در حالی از سوی امریکا وضع شد که روابط مسکو با غرب از چندی بدین‌سو به تیره‌گی گرائیده‌است.

این روابط زمانی تیره شد که بریتانیا ادعا کرد که حکومت روسیه در پی مسموم ساختن یک جاسوس سابق روسی و دخترش در بریتانیا دست دارند، اما روسیه دست داشتن در این رویداد را بکلی رد کرده‌است.

XS
SM
MD
LG