لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۲:۰۴

روحانی: ایران هر نوع اسلحه لازم برای جلوگیری از تهدید را می‎سازد یا بدست خواهد آورد


حسن روحانی رئیس جمهور ایران، هژدهم اپریل در مراسم رسم گذشت نظامی به‌خاطر تجلیل از روز اردوی ملی آن کشور در تهران گفت، ایران هر نوع اسلحه لازم برای جلوگیری از تهدید را می‎سازد و یا هم آن را به دست خواهد آورد، اما این حرکت برای صدمه رسانیدن به همسایه‎های این کشور نیست.

حسن روحانی با ابراز این‎که ایران می‎خواهد روابط دوستانه و برادرانه با همسایه‎های این کشور داشته باشد، گفت:

"ما به دنیا می‎گوییم هر سلاحی که نیاز داشته باشیم، تولید می‎کنیم عمدتاً و یا اگر لازم باشد تهیه می‎کنیم. منتظر سخن آن‎ها، موافقت آن‎ها، نظر مثبت آن‎ها نبودیم، نیستیم و نخواهیم بود."

حسن روحانی
حسن روحانی

رئیس جمهور ایران می‎گوید، به همسایگان این کشور خواهد گفت که اسلحه، تجهیزات، راکت‎ها، پلان‎ها و تانک‎های ایران بر ضد آن‎ها نیست، بلکه برای بازداری و جلوگیری از تهدید است.

ایالات متحدۀ امریکا، بریتانیا و فرانسه اخیراً در انتقام از یک حمله مظنون کیمیاوی که در آن رژیم بشارلاسد را متهم کرده‎اند، بالای تأسیسات حکومت سوریه که متحد ایران محسوب می‎شود، حملات هوایی را انجام دادند.

حسن روحانی گفته‎است:

"ما در یک منطقه عادی زنده‎گی نمی‎کنیم و می‎بینیم که قدرت‎های مهاجم در اطراف ما پایگاه ساخته‎اند."

به‌گفته آقای روحانی، یگانه راه حل مسایل منطقوی، مذاکرات سیاسی و روش صلح‌آمیز است.

نیروهای ایرانی
نیروهای ایرانی

بریتانیا، فرانسه و جرمنی به‌خاطر برنامه راکت‎های بالیستیک و حمایت تهران از رژیم بشارالاسد، تحریم‎های تازۀ اتحادیه اروپا را بر ایران پیشنهاد کرده‎اند.

این حرکت در تلاش برای قناعت دادن به دونالد ترمپ رئیس جمهور ایالات متحده امریکا صورت گرفته‎است تا چوکات توافق‌نامه را حفظ کند که در سال ۲۰۱۵ میلادی در بدل رفع تحریم‎ها بر ایران، روی برنامه اتمی آن کشور محدودیت وضع کرد.

دونالد ترمپ از امضا کننده‎گان اروپایی این توافق‌نامه با ایران خواسته‎است تا نقایص این توافق‌نانه را رفع کنند.

دونالد ترمپ تهدید کرده‎است که با تمدید تحریم‎های امریکا، از توافق‌نامه اتمی سال ۲۰۱۵ میلادی با ایران خارج خواهد شد.

عربستان سعودی رقیب منطقوی ایران، این کشور را متهم کرده‎است که می‎خواهد شرق میانه را اشغال کند.

این در حالیست که اسرائیل از تراکم نیروهای ایران در امتداد سرحدات با آن کشور ابراز نگرانی کرده، اخیراً بالای مواضع ایران در سوریه حملات هوایی را انجام داد.

XS
SM
MD
LG