لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
چهارشنبه ۱۹ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۸:۵۶

گزارش‌های ضد و نقیض در پیوند به سقوط ولسوالی اجرستان غزنی!


سربازان افغان در غزنی
سربازان افغان در غزنی

شماری از نماینده‌های مردم غزنی در ولسی جرگه می‌گویند به‌دلیل بی‌توجهی حکومت مرکزی ولسوالی اجرستان این ولایت تحت محاصره جدی قرار دارد.

در ادامه درگیری‌ها در ۱۳ ولایت کشور شماری از نماینده‌های مردم غزنی در ولسی جرگه از محاصره شدید ولسوالی اجرستان این ولایت سخن می‌زنند.

شاه‌گل رضایی یکی از این نماینده‌ها به رادیو آزادی گفت این ولسوالی از دو هفته به این سو با تهدیدات و حملات شدید مخالفین مسلح روبه‌روست اما به آن توجه نشده‌است.

خانم رضایی افزود روز شنبه عملیات کماندویی در این ولسوالی انجام شد اما این ولسوالی از محاصره طالبان بیرون نشده‌است.

او افزود:

"تحرکات بالفعل همیشه در اجرستان وجود داشته، پوسته‌ها استحکامات ندارد تجهیزات نیست و در مقایسه با تجهیزات نیرو های امنیتی مخالفین مسلح مجهزتر اند نیرو به موقع نمی‌رسد در دو سه روز گذشته عملیات کماندو انجام نشد و ما متأسف هستیم از این وضعیت."

اجرستان در فاصله دورتر از مرکز غزنی قرار دارد که چهار سال پیش هم تحت تهدید شدید مخالفین مسلح قرار گرفته بود.

تحرکات طالبان مسلح در ولایت غزنی در حال تشدید یافته‌است که پیش از این تحرکات آنان در جنوب و شمال کشور شدت گرفت و این گروه تا مرکز ولایت فراه رسیدند و بخش‌های آن‌را برای چندین ساعت تصرف کردند.

طالبان مسلح با فرستادن یک پیام به رادیو آزادی ادعای سقوط ولسوالی اجرستان را کرده و گفته‌اند این تحرکات بخش عملیات "الخندق" است.

طالبان مسلح ادعای سقوط ولسوالی اجرستان را کرده و گفته‌اند این تحرکات بخش عملیات "الخندق" است

با این همه وزارت دفاع افغانستان تهدیدات مخالفین مسلح در ولسوالی اجرستان غزنی را می‌پذیرد.

محمد رادمنش سرپرست دفتر سخنگوی این وزارت به رادیو آزادی گفت به‌دلیل خرابی هوا عملیات هوایی در این ولسوالی دشوار است اما آن‌ها به شمول غزنی در چند ولایت کشور عملیات را آغاز کرده‌اند.

محمد رادمنش
محمد رادمنش

او افزود:

"تهدیدات در آن جا موجود است، عملیات محاربوی ما آغاز شده تا به آن‌ها ضربات وارد شود تا نتوانند تحرکات شان‌را بیشتر ادامه دهند، اما جنگ وجود دارد."

در باره وضعیت اجرستان از عبدالکریم متین والی غزنی پرسیدم وی همچنان سقوط این ولسوالی به‌د‌ست طالبان مسلح را رد کرد و گفت از صبح تا کنون شش پرواز به این ولسوالی صورت گرفته و نیرو های امنیتی و دفاعی مشغول عملیات محاربوی در این ولسوالی اند.

گزارش: نورالله شایان

XS
SM
MD
LG