لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۷ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۲:۴۲

حکومت افغانستان اپارتمان‌های تعهد شده به بازیکنان تیم ملی فوتبال را توزیع کرد


رئیس اجرائیه حکومت افغانستان به اعضای تیم ملی فوتبال این کشور اپارتمان‌های رهایشی توزیع کرد.

رئیس اجرائیۀ حکومت افغانستان می‌گوید با آن‌که این کشور در وضعیت دشواری قرار دارد، اما افتخارات ورزشکاران افغان به مردم خوشی می‌بخشد.

عبدالله عبدالله روز پنجشنبه «۰۳ جوزای ۱۳۹۷» در مراسمی به مناسبت توزیع اپارتمان‌های رهایشی به اعضای تیم ملی فوتبال افغانستان گفت که مردم با ورزشکاران‌شان محبت داشته و حکومت نیز بالای آنان افتخار می‌کند.

عبدالله عبدالله
عبدالله عبدالله

او افزود:

"خوشحالم که امروز یک فرصت است که به‌حیث مثال قدردانی از ورزش کلیدهای اپارتمان‌ها در اختیار شما قرار می‌گیرد. به مردم افغانستان خوشی آورده‌اید و مردم شما را دوست دارند و شما نماینده‌گی از تمام افغانستان می‌کنید."

فرمان توزیع این اپارتمان‌ها به اعضای تیم ملی فوتبال در شهرک موسوم به امارات در شهر کابل در سال ۲۰۱۳ میلادی پس از آن از سوی حامد کرزی رئیس جمهور پیشین صادر شد که این تیم در مسابقات فوتبال جنوب آسیا قهرمانی را از آن خود کرد.

تیم ملی فوتبال افغانستان
تیم ملی فوتبال افغانستان

اما به دلیل این‌که کار اعمار این اپارتمان‌ها جدیداً تکمیل گردید بناً کلید آن نیز امروز به اعضای تیم ملی فوتبال سپرده شد.

هرچند ورزشکاران افغان همواره از عدم توجه حکومت به آنان انتقاد کرده اند، اما رئیس اجرائیه می‌گوید حکومت تا حد امکان از ورزش‌کاران پشتیبانی خواهد کرد.

این در حالیست که ورزشکاران افغان با درخشیدن در میدان‌های رشته‌های مختلف ورزشی جهان توانستند تا برعلاوه مردم و حکومت کشور شان توجه جهانیان را نیز جلب کنند.

اعضای تیم ملی فوتبال افغانستان گفتند که مردم با آنان محبت و تا حد امکان حمایت زیاد کرده‌اند، اما می‌گویند که از حکومت در زمینه رضایت ندارند.

حمیدالله یوسفزی یکی از آنان در مورد گفت:

"ما خرسندیم که از سوی حکومت وحدت ملی این اپارتمان‌ها به ما توزیع شد، هرچند که در برابر زحمات ورزش‌کاران این چیزی کمی است، چون آنان تلاش زیاد می‌کنند تا نام افغانستان را در جهان بلند کنند و ما از حکومت باز هم می‌خواهیم که جوانان ورزشکار را بیشتر از این تشویق کنند."

از سوی هم معروف محمدی عضو تیم ملی فوتبال افغانستان به رادیو آزادی گفت که تشویق ورزش‌کاران و در زمینه سرمایه‌گذاری می‌تواند مشکلات آنان را حل و افتخارات‌شان را چند برابر افزایش دهد.

گزارش: آرزو غیاثی

XS
SM
MD
LG