لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۶ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۸:۰۲

شمار کشته شده‌های حمله انتحاری پشاور به ۲۰ تن افزایش یافت


یک حمله انتحاری در پشاور یک کمپاین انتخاباتی حزب عوامی نشنل را هدف قرار داد که در آن نامزد این حزب برای اسامبله ولایتی نیز کشته شد.

مسئولیت حمله انتحاری دیشب شهر پشاور را گروه تحریک طالبان پاکستان به عهده گرفته‌است، محمد خراسانی که خود را سخنگوی این گروه معرفی می‌کند با نشر اعلامیۀ امروز گفت که حزب عوامی نشنل به‌خاطر نظریات ضد دینی‌اش هدف قرار گرفته‌است.

در اعلامیۀ تحریک طالبان پاکستان از مردم خواسته شده تا پس از این در جلسات و کمپاین‌های انتخاباتی این حزب شرکت نکنند.

حمله انتحاری دیروز چند ساعت بعد از آن رخ داد که یک سخنگوی اردوی پاکستان از تهدیدات امنیتی قبل از انتخابات عمومی ۲۵ جولای هشدار داد.

در حمله انتحاری دیشب شهر پشاور ۲۰ تن کشته و ۶۲ تن دیگر زخمی شدند.

ذوالفقار علی بابه‌خیل سخنگوی شفاخانه مرکزی شهر پشاور در این مورد به رادیو آزادی گفت:

"در نتیجۀ انفجار دیشب ۶۲ زخمی به شفاخانه انتقال داده شدند و ۲۰ تن دیگر کشته شده‌اند که بعضی آن‌ها در محل وقوع حادثه جان داده بودند و برخی هم پس از رسیدن به شفاخانه جان دادند."

به‌گفته سخنگوی شفاخانه مرکزی شهر پشاور، قربانیان این رویداد همه افراد ملکی اند که تا اکنون هویت ۱۸ تن آن‌ها تثبیت شده‌است.

در حمله دیشب، هارون بلور یکی از نامزدان حزب عوامی نشنل برای اسامبله ولایتی کشته شد، هارون بلور پسر بشیر احمد بلور است.

بشیر احمد بلور نیز در سال ۲۰۱۲ میلادی در هنگام سخنرانی در یک جلسه حزب عوامی نشنل در شهر پشاور هدف حمله انتحاری قرار گرفت و کشته شد.

خانواده بلور یکی از مشهورترین خانواده‌های سیاسی در پاکستان است که از حزب عوامی نشنل حمایت می‌کنند که از جمع آن‌ها می‌توان از غلام احمد بلور نام برد که چندین مرتبه به‌عنوان وزیر ایالتی پشتونخوا نیز ایفای وظیفه کرده‌است.

XS
SM
MD
LG