لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
یکشنبه ۳۰ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۴:۴۱

رئیس جمهور ترکیه: جنگجویان کُرد و داعش در سوریه سرکوب خواهند شد


آرشیف، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در جریان یک سخنرانی در قصر ریاست جمهور این کشور ۱۴ دسمبر ۲۰۱۸
آرشیف، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در جریان یک سخنرانی در قصر ریاست جمهور این کشور ۱۴ دسمبر ۲۰۱۸

پس از این‌که دونالد ترمپ رئیس جمهور امریکا اخراج سربازان ایالات متحده را از سوریه اعلان کرد، رئیس جمهور ترکیه تعهد نمود که جنگجویان گروه داعش و کُرد در سوریه را سرکوب می‌کند.

رجب طیب اردوغان گفت، انقره بر ضد جنگجویان گروه (وای پی جی) عملیات نظامی را به راه می‌اندازد.

ترکیه گروه "وای پی جی" را یک گروه تروریستی می‌شناسد.

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه از تصمیم رئیس جمهور دونالد ترمپ در باره خروج نزدیک به دو هزار عسکر امریکایی از سوریه استقبال کرد. ولی تأکید نمود که او با در نظرداشت تجارب منفی گذشته در این مورد موقف محتاطانه دارد.

منظور رئیس جمهور ترکیه حمایت نظامیان امریکایی از جنگجویان گروه کُرد "وای پی جی" است که انقره می‌گوید با وجود تقاضا‌های مکرر، تا هنوز حمایت امریکا از این گروه کُرد پایان نیافته‌است.

از سوی دیگر، گروه مسلح کُرد سوریه هشدار داد که با حمله اردوی ترکیه بر جنگجویان‌شان آن‌ها مبارزه کنونی بر ضد گروه داعش در سوریه را متوقف می‌کنند.

آرشیف، جنگجویان "وای پی جی" در شهر رقه سوریه، ۳ جولای ۲۰۱۷
آرشیف، جنگجویان "وای پی جی" در شهر رقه سوریه، ۳ جولای ۲۰۱۷

الهام احمد یک مقام سیاسی کُردان سوریه دیروز از فرانسه خواست تا با خروج نیروهای امریکایی از سوریه، پاریس در این مورد نقش مهم را بازی کند.

این مقام سیاسی بلند رتبه گروه کُرد سوریه، هشدار داد که اگر نیروهای نظامی ترکیه حمله کنند، آن‌ها نمی‌توانند صدها زندانی داعش را نگهدارند که در جریان مبارزه با آن‌ها دستگیر شده‌اند.

گروه کُرد مسلح "وای پی جی" که نیروهای امریکایی در سوریه را حمایت می‌کردند، در نبرد در برابر جنگجویان گروه داعش در شمال سوریه دستآوردهای زیاد بدست آورده‌اند.

XS
SM
MD
LG