لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۳۱ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۹:۱۰

پامپیو: تلاش ما برای ثبات شرق میانه و محافظت از اسرائیل ادامه می‌یابد


آرشیف، مایک پامپیو وزیر خارجه ایالات متحدۀ امریکا حین صحبت در یک کنفرانس خبری در وزارت خارجه این کشور
آرشیف، مایک پامپیو وزیر خارجه ایالات متحدۀ امریکا حین صحبت در یک کنفرانس خبری در وزارت خارجه این کشور

خروج نیروهای امریکایی از سوریه، روی همکاری ایالات متحده با اسرائیل هیچ تغییری نخواهد آورد، تعهدی که وزیر خارجه امریکا برای اسرائیل سپرده‌است.

مایک پامپیو دیروز "۰۱ جنوری ۲۰۱۹" در برازیل در مراسم تحلیف رئیس جمهور جدید این کشور اشتراک کرد و همزمان با آن با بنیامین نتانیاهو صدراعظم اسرائیل دید.

پامپیو گفت که تصمیم خروج نیروهای امریکایی از سوریه، روی آن تلاش‌های تأثیر نخواهد گذاشت که امریکا و اسرائیل به صورت مشترک انجام می‌دهند.

او تلاش‌ها را این‌گونه برشمرد:

"تصمیمی که رئیس جمهور ترمپ برای خروج نیروها از سوریه گرفته، هیچ تغییر در ادارۀ ما برای کار مشترک با اسرائیل نخواهد آورد. مبارزه با داعش ادامه می‌یابد، جلوگیری از تهاجم ایران ادامه می‌یابد. تلاش ما برای ثبات شرق میانه و محافظت از اسرائیل به همان شکل گذشته ادامه می‌یابد."

بنیامین نتانیاهو صدراعظم اسرائیل هم در دیدار با مایک پامپیو گفت که روی مسایل زیادی گفتگو کرده‌اند و در مورد تصمیم امریکا برای خروج از سوریه نیز بحث‌های صورت گرفت.

نتانیاهو افزود، اسرائیل و امریکا روی این هم گفتگو کردند که چگونه همکاری‌های عملیاتی و استخباراتی را برای جلوگیری از تهاجم ایران در سوریه و تمامی شرق میانه افزایش دهند.

آرشیف، بنیامین نتانیاهو (راست) حین صحبت با مایک پامپیو وزیر خارجه ایالات متحدۀ امریکا
آرشیف، بنیامین نتانیاهو (راست) حین صحبت با مایک پامپیو وزیر خارجه ایالات متحدۀ امریکا

یک مقام امریکایی که در دیدار پامپیو با نتانیاهو حضور داشت، به خبرگزاری فرانس پریس گفته‌است، وزیر خارجه امریکا تعهد سپرد که کشورش به امنیت اسرائیل و حق دفاع از خودش، بدون هیچ گونه قید و شرط متعهد و پابند می‌ماند.

به دنبال تصمیم دونالد ترمپ برای خروج نیروهای امریکایی از سوریه، انتقادها در داخل و بیرون ایالات متحده افزایش یافته‌است.

اسرائیل نگرانی دارد که در سوریه یک خلاء ایجاد می‌شود که در نتیجه اردوی سوریه و متحد آن یعنی ایران منفعت می‌برند.

قوای هوایی اسرائیل تا حالا چندین مرتبه حملات را بر خاک سوریه انجام داده و مراکز نیروهای ایرانی و گروه‌های وابسته به حزب‌الله لبنان را هدف گرفته‌است.

گزارش: جاوید نعیمی

XS
SM
MD
LG